
La delegació del Consell General formada per Olga Gelabert, Rosa Gili, Sílvia Calvó i David Rios va participar en la 20a sessió anual de l’Assemblea Parlamentària de l’OSCE, que va tenir lloc del 6 al 10 de juliol a Belgrad, Sèrbia.
Cal destacar que la representant especial de l’OSCE-PA en qüestions de gènere, Hedy Fry, va presentar el seu informe, en què es destaca la delegació andorrana en el primer lloc del rànquing pel que fa a la presència de dones dins l’OSCE-PA i també la representació femenina dins el mateix parlament nacional, amb un 50,6%, seguit dels països del nord d’Europa, com Suècia (45%), Islàndia (42,9%) i Finlàndia (42,5%).A l’assemblea hi van assistir 250 parlamentaris de 49 estats membres de l’OSCE. Els membres de la delegació andorrana van participar en la reunió de la comissió permanent i en les següents reunions de les comissions de treball de l’OSCE-PA: la comissió d’afers polítics i seguretat; la d’afers econòmics, ciència, tecnologia i medi ambient, i la de democràcia, drets humans i qüestions humanitàries.
El tema central de la 20a sessió anual de l’OSCE-PA va ser El reforç de l’eficàcia i l’eficiència de l’OSCE, un nou començament després de la cimera d’Astana. A més a més, en aquesta sessió, la delegació andorrana va participar en el debat i l’adopció de 26 punts suplementaris, dels quals destaca la resolució sobre la situació a Bielorússia en relació amb la repressió que es va produir durant les eleccions del desembre; la resolució sobre el combat en contra del tràfic d’òrgans, relativa a determinats fets que van tenir lloc a la regió durant el conflicte dels Balcans dels anys 90; la relativa a la transició política al Mediterrani; la que tracta de la coordinació de la política migratòria dins l’OSCE, derivada de l’onada migratòria provinent dels països del nord d’Àfrica en conflicte, i la resolució relativa a la seguretat nuclear i protecció ambiental com a conseqüència del desastre nuclear al Japó.