Gisela Sellés, la consellera comarcal de la CUP al Consell Comarcal de l'Alt Urgell, s'abstindrà en la votació de demà en la sessió de constitució i deixarà així l'administració comarcal novament en les mans de Junts, presidit per Josefina Lladós. Tanca així la porta als intents, especialment intensos en el cas de Compromís, de provocar un canvi en la institució. 

"Nosaltres el que farem és abstenir-nos", confirma Sellés en declaracions al BonDia, i argumenta que "nosaltres hem d'aprendre el funcionament del Consell Comarcal, som nous en això, i els resultats de les eleccions a la comarca són els que són". Si bé des de les mateixes files de la CUP hi ha hagut veus que manifestaven l'interès per fer bascular el poder comarcal en una altra direcció, l'alcaldessa de Cava considera que "ni els resultats ens permeten fer un canvi, ni hi ha hagut propostes fermes perquè es produeixi". Es refereix a les demandes que van fer els cupaires als diferents grups perquè els passessin els seus projectes, la seva línia de govern, per escrit. "Hem rebut les propostes dels tres partits i hi ha propostes bones, però també n'hi ha que els falta aterrar, que pensem que des del Consell Comarcal no es poden vehicular". Han estat valorant i "no ens han acabat de convèncer, perquè algunes són bastant ambigües". 

Hi ha hagut, en canvi, una bona entesa personal amb Lladós, que hauria facilitat aquesta posició? "Nosaltres hem parlat amb tots i crec que hem tingut una bona entesa amb tots". Però la posició de la CUP és que Junts ha de governar en minoria i que en aquesta posició, consideren, es veurà en l'obligació de "transmetre tota la informació". Creuen "que aquesta situació en què ens trobarem ara els fluxos d'informació hauran d'existir i arribar-nos tant a nosaltres com a Compromís i Esquerra, i això serà molt positiu". Així es decantarà la balança en cada projecte que es posi sobre la taula, "i pensem que aquesta situació ens afavoreix, i volem fer una oposició activa i crítica". El Consell, conclou, "ha de pensar en els pobles amb menys recursos, vetllar pels interessos de tota la comarca, però especialment dels pobles que depenen tant del Consell perquè són els que tenen menys recursos. 

Comunicat de la formació

Al marge de les declaracions realitzades per Sellés al BonDia, la formació ha fet públic aquest matí un comunicat de premsa on recorden que en les passades eleccions del 28 de maig, la CUP va millorar resultats augmentant el nombre de candidatures i l'obtenció de regidores a la comarca de l’Alt Urgell, entrant per primera vegada amb una consellera al Consell Comarcal. Els anticapitalistes confirmen oficialmentt que assumirà el càrrec de consellera Gisela Sellés, qui ha estat alcaldessa del municipi de Cava la última legislatura i repetirà en l’actual. També apunten que "hi anem amb l’objectiu d’aprendre’n el funcionament però també per presentar propostes d’acció concretes".

Recorden la composició del Consell, "que es conforma amb nou consellers de Junts, el grup comarcal majoritari però sense majoria absoluta per governar en solitari; i per un hipotètic bloc PSC i ERC, que sumaria també 9 consellers. Amb aquests números s’entreveu que els cupaires tindran un paper clau, tant en la investidura del seu president o presidenta, com en la governabilitat dels propers quatre anys". En aquest escenari ja rèviament conegut, destaquen que la formació anticapitalista té "un projecte que, en diversos aspectes i plantejaments, és antagònic al defensat per la resta de partits. Per això han presentat uns punts de mínims per definir la seva posició al debat de constitució del Consell, del proper divendres 14 de juliol". També aclareixen que "no hem rebut cap proposta concreta ni ferma per part del PSC ni d’ERC per tal d'assolir el govern d’aquesta  institució, per la qual cosa, la candidatura de Josefina Lladós, de Junts, sembla que serà la única que es presentarà, i a qui la CUP també li ha fet arribar les seves propostes de mínims que a dia d’avui no han acceptat, i per això la CUP no votarà a favor seu en la sessió d’investidura".

Davant d’aquesta situació, la CUP de l’Alt Urgell es reaferma en la intenció d'abstenir-se en l’elecció de la presidència del Consell Comarcal i assegura que durant els propers quatre anys es comprometen a treballar, per aprovar amb les diferents majories possibles, les propostes que permetin avançar cap a una comarca viva i justa, on els pobles guanyin pes i drets, i on els serveis publics s’enforteixin i millorin". Alhora també es mostren disposats a "lluitar per aturar els projectes especulatius o extractivistes que destrossin la comarca, ja portin el títol de Jocs Olímpics o de macrocentrals solars".