Onze restaurants de la Massana oferiran menús amb preus que oscil·laran entre els 26 i els 33 euros durant tot l’octubre, en el marc de les quartes jornades gastronòmiques de La Massana Fogons. El trinxat serà un dels plats estrella de l’esdeveniment culinari, que segueix creixent des de la seva creació i incorpora dos restaurants més que en l’edició anterior.

El conseller de Turisme i Comerç, David Baró, va apuntar ahir, durant la presentació de la iniciativa, que “de mica en mica estem agafant força” i va afegir que “tenim molt bona oferta gastronòmica i l’hem de donar a conèixer”. En la mateixa línia, la presidenta de l’Associació de Comerciants de la Massana (Acelma), Joana Tomàs, va recordar que a l’hivern complementen l’oferta gastronòmica amb les jornades de Lo Mandongo.
Els responsables de la Borda Raubert i del restaurant Emo, Josep Maria Troguet i Xavier Palou, que van assistir a l’acte de presentació juntament amb Dolors Abad, del Molí dels Fanals, van agrair al Comú l’esforç fet amb iniciatives com aquesta, que formen part del pla de reactivació del turisme i el comerç.
En aquest sentit, Troguet va afirmar que “estem passant una crisi profunda, i per això quan les autoritats hi participen et donen més ànims per col·laborar”.  Pel que fa als preus dels menús, Troguet va assegurar que “els anem ajustant perquè la gent sigui més partícip”.
Els participants en la presentació d’ahir van lloar també el paper del trinxat en la cuina pirenaica, i específicament a Andorra. En aquest sentit, el representant de la Borda Raubert va destacar que, tot i que a zones veïnes se l’han fet seu, “es tracta d’un plat tradicional de tots els Pirineus” i va afegir que es tracta d’un plat molt encertat per a aquestes dates. “Com tots els àpats, els anem transformant i hi anem posant el nostre toc”, va concloure.
A més de la Borda Raubert, el Molí dels Fanals i el restaurant Emo, també participen en aquestes jornades la Borda d’Erts, la Borda de l’Avi, la Borda Xica, la Borda Xixerella, Cal Silvino, el restaurant Delizioso d’AnyósPark, l’Eulari de Pal i L’Hort de Casa.