La salut mental i la prevenció del suïcidi s'ha demostrat que és una “preocupació compartida”, tal com ha manifestat el conseller de Ciutadans Compromesos, Manuel Linares. La moció presentada pel grup parlamentari socialdemòcrata instant el Govern a redactar i aprovar un pla estratègic nacional de prevenció i lluita contra el suïcidi (2024-2028) en un termini de tres mesos i a posar en marxa l’Observatori de la Salut Mental desenvolupant els indicadors abans de finals d’any i presentar una proposta d’implantació de les activitats que ha de desplegar a principis del 2025 s'ha aprovat per assentiment de tot l’arc parlamentari.
Així, més enllà dels socialdemòcrates, que han posat damunt la taula “la poca celeritat” del ministeri de Salut a l’hora d’elaborar el Pla integral de salut mental i addiccions, tots els grups han posat pressa al Govern. Des de Concòrdia, Núria Segués ha destacat la “necessitat de parlar, i sobretot d’actuar per la salut mental, que és un problema de salut pública que genera un fort impacte en l’entorn”. En aquest sentit també ha assenyalat que “dilatar els tempos és un error i una irresponsabilitat, sobretot tenint en compte la urgència”. “La salut mental no es pot seguir ajornant”, ha reblat.
En una línia similar s'ha pronunciat la consellera d’Andorra Endavant, Noemí Amador, que ha assegurat compartir la inquietud tot assenyalant que la de la salut mental i la prevenció del suïcidi és “una qüestió que no pot esperar més”. “És una tragèdia que no només afecta les persones que prenen la decisió, sinó també les seves famílies i entorn”.
Susanna Vela ha agraït les reflexions i aportacions fetes des dels grups i ha defensat que les esmenes presentades pels grups de la majoria a la moció “podien ser acceptades perquè en bona part milloren el redactat”, a més de posar uns terminis al ministeri de salut “possibilistes i realistes”.