Malgrat que el Sindicat de Personal Adscrit a l’Administració General (Sipaag) continua pensant que el treball de requalificació dels llocs de treball de l’Administració havia de passar pel Comitè Tècnic d’Organització i Gestió, i la titular d’Administracions Públiques i Participació Ciutadana en funcions, Trini Marín, continua defensant que no era necessari, uns i altres han sabut reconduir la situació i arribar a una entesa sobre aquesta qüestió.
Així, tal com ha explicat en finalitzar la reunió d’aquest matí el president del Sipaag, Lluís Anguita, d’aquí a un parell de setmanes representants sindicals, la ministra i representants de l’empresa que ha portat a terme la revisió dels llocs de treball de l’Administració s’asseuran a la mateixa taula per compartir el treball fet i per tal que des del Sipaag “puguem dir la nostra, demanar dubtes i traslladar les queixes que hem rebut dels afiliats”, en certa manera allò que s’havia pactat amb l’aleshores ministra Judith Pallarés quan va arrencar aquest procés.
“No ens oblidem que estem aquí per cercar el millor per als nostres afiliats i no afiliats, per tota l’Administració, i pensem que a vegades més val, en un moment donat, arribar a un acord i que surtin beneficiats tots”, ha destacat Anguita, que ha descartat iniciar cap acció judicial en relació amb aquesta qüestió, com s’havia arribat a plantejar, tot i insistir que “no estem d’acord i seguim pensant el mateix” sobre com s’ha portat a terme tot el procés.
Així mateix, Anguita, que ha confirmat també que el procés iniciat per cada departament per comunicar als funcionaris com queda el seu lloc de treball “continuarà si bé miraran que no s’allargui tant”, s'ha mostrat convençut que “hi haurà moltes modificacions” arran de les queixes de la gent que “no està d’acord amb el nivell o que no s’ha especificat bé la feina que fan”.
En aquest sentit, el president del Sipaag, que ha explicat que el sindicat ja ha rebut queixes d’alguns treballadors, ha destacat que “moltes vegades els comandaments no acaben d’explicar-se bé o de fer bé la seva feina en el moment que tenen d’explicar què és el que fan els seus subordinats”, un fet que, ha pronosticat, “provocarà situacions d’aquestes que, de fet, ja s’han donat”.
Per la seva part, la ministra d’Administracions Públiques i Participació Ciutadana, que ha recordat que l’estudi de llocs de treball encomanat l’any 2020 “es venia reivindicant des de feia molts anys per part dels treballadors de l’Administració pública”, ha explicat que aquest gener passat, arran del procés de revisió del primer esborrany de resultats del treball que es va rebre fet pels diferents ministeris, “hi ha hagut llocs de treball on s’han fet modificacions ja sigui perquè hi havia errors, perquè la descripció no estava prou bé o pel motiu que sigui”, i que és aquesta segona revisió la que es vol implementar a partir del mes de juny.
Tot i els canvis ja efectuats, Marín, que ha admès que “potser no hi ha hagut moltes vegades la comunicació més correcta”, ha insistit que no es tracta de res “tancat”, sinó que “és un procés viu” que ha d’estar sempre a “disposició que es pugui portar a terme una revisió ara i a futur”.
Així, la ministra ha destacat que des de Funció Pública “estem plantejant fer una carta a cada persona informant de com ha quedat el seu lloc de treball” i que tot funcionari que tingui dubtes o vulgui demanar qualsevol qüestió ho pugui fer. I en aquesta línia, Marín ha avançat que l’empresa encarregada del treball “estarà amb Funció Pública un temps” durant el qual es convocarà a aquestes persones per explicar-los el treball i veure la descripció del seu lloc i atendre els seus neguits.
La ministra, que ha reiterat la disposició al diàleg, ha insistit també que la revisió de llocs de treball efectuada no suposarà una rebaixa ni en el sou ni el nivell actuals de cap funcionària o funcionari, si bé si la persona marxa l’edicte que surti ja ho farà amb “la graella correcta”.