El president del grup parlamentari d’Andorra pel Canvi (ApC), Eusebi Nomen, va criticar ahir el Govern per la falta de transparència en la tramesa de documentació als grups parlamentaris.

Nomen també va titllar de mentider el ministre d’Economia i Finances, Pere López, després de contrastar mitjançant la Sindicatura que l’executiu no ha enviat cap document relatiu a la modificació de la Llei de control de les mercaderies sensibles. 

El ministre va assegurar en una des les últimes sessions del Consell General que havia tramès a la Sindicatura General documentació relacionada amb la Llei de control de les mercaderies sensibles, després que el grup parlamentari d’Andorra pel Canvi va al·legar que votava en contra de la norma donada la falta d’informació. En aquest sentit, Nomen va afirmar ahir que es tracta d’“una mentida del ministre”, ja que és un fet “contrastable per la Sindicatura”. 
Així mateix, el conseller general va lamentar que el seu grup no ha rebut cap documentació relativa a l’acord monetari, sinó que se n’ha hagut d’assabentar a través de determinats mitjans de comunicació. Sobre aquesta qüestió, Nomen va afirmar que “aquesta no és la manera de procedir”.
D’altra banda, des de Sindicatura es va rebutjar l’admissió a tràmit parlamentari de la proposta d’acord que ApC va presentar el 14 de desembre relativa a la millora de l’estat dels edificis situats prop de la frontera del Pas de la Casa a causa d’un tecnicisme que, a l’entendre de la formació, “no és prou significatiu per no acceptar-la, atès que aquest fet en retardarà l’entrada fins al mes de març”.
Per aquest motiu, des d’ApC es lamenta que Sindicatura no hagi acceptat una proposta d’acord que “hauria pogut contribuir a millorar la imatge” del Pas de la Casa a curt termini al·legant un error tècnic de procediment que “s’hauria pogut arreglar de forma ràpida per entrar el text abans d’iniciar les vacances parlamentàries”.
Així mateix, Andorra pel Canvi lamenta també que Sindicatura no procedeixi d’una manera “equitativa i justa per a tothom”, i recorda que va acceptar el projecte de pressupost 2011 quan el text “no complia molts dels requisits necessaris per poder ser acceptat”.  Però en canvi, insisteixen des d’ApC, no ha acceptat una proposta d’acord necessària per al Pas de la Casa “només perquè hi mancava la signatura del president del grup parlamentari d’Andorra pel Canvi”.