El president del grup parlamentari d’Andorra pel Canvi, Eusebi Nomen, ha demanat l’empara del síndic general, Josep Dallerès, perquè “intervingui amb la finalitat que aconsegueixi que el Govern compleixi en el futur l’obligació de respondre degudament a les preguntes que formulem els consellers generals”.

Nomen manifesta que fa aquesta demanda perquè el Govern “no dóna resposta a moltes de les preguntes que se li formulen durant les sessions de control”, cosa que els impedeix complir “l’obligació constitucional de control al Govern”. Nomen lamenta així l’actitud del Govern en general, però especialment la de la darrera sessió de control.
D’altra banda, ApC ha presentat trenta esmenes a l’articulat del projecte de llei d’avaluació ambiental estratègica de plans i programes d’avaluació d’impacte ambiental de projectes, entre les quals destaca la demanda de concretar més el criteri de sostenibilitat. Així mateix, ApC proposa suprimir el concepte d’alternativa zero que estableix el projecte, ja que el promotor hauria de fer un estudi sobre què passaria si no fes una obra, i ApC considera que és el Govern qui hauria de fer aquest estudi de les repercussions.
A més, el grup parlamentari vol introduir en el projecte de llei un article que estableixi que la terra cremada pel propietari d’un terreny, amb intencionalitat, no pugui ser edificada. En aquest sentit, també han volgut modificar l’apartat de sancions del projecte de llei, augmentant-les el doble. Finalment, destaquen que mentre no entri en vigor la norma es tiri endavant un reglament.