Amb la voluntat d’“elevar la resiliència nacional” i d’adaptar el text a l’entorn digital el Govern ha acordat la modificació de la Llei de mesures per a la seguretat de les xarxes i dels sistemes d’informació, segons ha avançat el ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell.

Amb la reforma s’estableix l’obligatorietat que les entitats crítiques disposin d’un Centre d’Operacions de Seguretat (SOC) i s’amplia a totes les entitats l’obligació de notificar incidències, atès que poden prestar serveis a entitats crítiques o importants i generar eventuals danys col·laterals, segons ha detallat el ministre, que ha afegit que el nou text també reforça les funcions dels organismes nacionals, com l’Agència Nacional de Ciberseguretat d’Andorra i el (CSIRT-AD), que amplien les seves competències en matèria de supervisió, assessorament i gestió d’incidents.

Així mateix, s’estableix un protocol de cooperació reforçat entre el Centre de respostes davant incidents (CSIRT-AD) i el Cos de Policia per gestionar incidents amb possibles implicacions delictives, i s’intensifica la cooperació internacional mitjançant la participació en xarxes europees.


Minguillón, directora de Funció Pública

El Govern ha nomenat Gemma Minguillón  a directora del departament de Funció Pública, amb l’encàrrec de liderar la gestió integral dels recursos humans de l’Administració general, segons ha explicat també el ministre de Funció Pública i Transformació Digital.

El nomenament de Minguillón s’emmarca en la nova estructura del departament que ha comportat també la creació de dos nous serveis orientats a reforçar el funcionament intern de l’Administració. D’una banda, el Servei de diàleg, conciliació i resolució consensuada de conflictes, amb l’objectiu de facilitar la comunicació entre les parts implicades, afavorir acords voluntaris i contribuir a un clima laboral saludable, d’acord amb principis de confidencialitat, imparcialitat i bona fe. D’altra banda, es crea el Servei de relacions internes, destinat a impulsar i enfortir la comunicació interna dins de l’Administració general.