L’elecció per part del Govern del roc de Patapou per a la construcció del futur heliport nacional no ha aixecat només l’oposició dels veïns de la zona més propera a on estaria instal·lada la infraestructura, sinó també de ciutadans d’altres parts de la parròquia.
Els de l’Associació de Veïns del Solà d’Enclar, que coneixen bé el problema que suposa el perill de caiguda de blocs rocosos, han mostrat també la seva disconformitat amb aquesta ubicació, tot i que l’entitat encara no s’ha reunit per prendre un posicionament. El president de l’associació, Lluís Sàmper, recorda un dels arguments que ha utilitzat fins ara de manera reiterada la plataforma No a l’Heliport al Patapou: l’emplaçament elegit és en una zona de risc, similar al que hi pot haver, per exemple, a l’indret on es troba l’antic centre hospitalari. Això ja seria un dels motius que s’haurien de tenir en compte i que hauria de suposar, segons Sàmper, que es busqués un altre lloc per a la ubicació de l’heliport.
Des que va començar la polèmica, però, les dues parts en conflicte no s’han posat d’acord en el grau de perillositat, i mentre que el Govern afirma que és una zona en què es pot edificar amb proteccions, el Comú d’Andorra la Vella manifesta que no és l’espai idoni perquè poden caure pedres, encara que siguin molt més petites que les que poden caure, per exemple, al Solà d’Enclar, segons van explicar els tècnics que han participat en la concessió.
El president de l’Associació de Veïns del Solà d’Enclar considera que la solució passaria per encarregar un estudi a un tècnic independent d’algun organisme internacional amb competència en aquesta matèria, com pot ser l’Organització Internacional d’Aviació Civil (OACI), per determinar si el roc de Patapou ofereix totes les garanties que ha de tenir una instal·lació d’aquestes característiques. Un altre dels inconvenients que, segons l’opinió de Sàmper, tindria la construcció de l’heliport nacional al roc de Patapou seria la “contaminació sonora” provocada pel sobrevol dels aparells que haurien de suportar els veïns. “És normal que els veïns no vulguin que hi hagi cap perill per un hipotètic accident o que hi hagi soroll”, comenta Sàmper.
Un altre aspecte que no ajuda, segons afegeix el president de l’Associació de Veïns del Solà d’Enclar, a veure que l’indret elegit per fer l’heliport sigui l’apropiat és que no hi ha accés rodat, “motiu pel qual no sabem com hi podria arribar, per exemple, una ambulància”.
Sàmper opina, a més, que el fet que sigui l’empresa concessionària la que hagi proposat el roc de Patapou per a l’heliport “no és motiu suficient“ perquè l’executiu li hagi donat el seu vistiplau. “El Govern ha de veure quin és el lloc més adequat i alguns dels anteriors ja van encarregar estudis que havien aconsellat on es podria construir l’heliport”, va afegir Sàmper.