Andorra, junt amb 124 països més, ha donat avui suport a l’adopció del Tractat global sobre pandèmies, l’acord impulsat per l’Organització Mundial de la Salut per a la prevenció, preparació i resposta enfront d’aquestes situacions, en el transcurs de la 78a Assemblea Mundial de la Salut que se celebra aquesta setmana a Ginebra, i que enguany té com a tema central de debat Un món unit per la salut.

De fet, el febrer passat l’Executiu va crear la comissió interministerial Una sola salut amb l’objectiu d’abordar la prevenció i la vigilància davant de les situacions de risc que poden comprometre la biodiversitat, l’entorn, la salut animal i la salut pública. En aquesta comissió s’integren representants polítics i tècnics dels ministeris competents en matèria de salut, d’agricultura, de ramaderia i de medi ambient.

A més, el concepte una sola salut també es recull entre els objectius del pacte nacional per a la qualitat, l’eficiència i la sostenibilitat del sistema sanitari, ratificat l’any passat per més d’una quarantena de representants de difereents partits polítics, grups parlamentaris, institucions públiques, col·legis professionals, associacions de pacients i altres actors rellevants.

La delegació andorrana ha estat encapçalada per la secretària d’Estat de Salut, Cristina Pérez, i ha comptat amb la participació de l’ambaixador d’Andorra a les Nacions Unides a Ginebra, Ferran Costa, el referent de l’Organització Mundial de la Salut al ministeri, Jesús Galindo, i la representant permanent adjunta d’Andorra a les Nacions Unides a Ginebra, Alba Noya.