El volum total de tràmits efectuats al Servei de Tràmits del Govern ha experimentat un creixement constant durant els darrers anys. De fet, segons la informació facilitada pel Govern en resposta a les preguntes que va formular el conseller general del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, Pere Baró, el passat 29 de juliol, el nombre de tràmits registrats ha passat dels 115.787 l’any 2023 als 128.340 l’any 2024. A més, fins al mes de setembre del 2025 inclòs, s’han tramitat 98.636 gestions, amb una previsió que superaria els 131.000 a final d’any.

Pel que fa al primer trimestre del 2025, es confirma una activitat similar a la que es va registrar l’any anterior, amb una tendència a l’alça atribuïble, en bona part, a la combinació de tràmits presencials i digitals. El canal presencial continua sent el predominant, tot i l’increment de la tramitació digital, que representa ja una quarta part del total. La creació del nou servei ubicat a Prat del Rull, dedicat exclusivament a empreses i amb cita prèvia obligatòria, ha permès descongestionar l’oficina central de Prat de la Creu amb més de 2.400 tràmits derivats només durant el primer mes de funcionament.

Pel que fa als recursos humans, tal com cita el text, entre el 2023 i l’actualitat el Servei de Tràmits ha passat de disset a dinou efectius amb la incorporació de perfils específics per al suport telefònic i la gestió interna (back-office). En data 1 d’octubre del 2025, la plantilla estava formada per catorze gestors, dues coordinadores, una persona de recepció, una persona per al lloc de telèfon i back-office i el cap del Servei. L’executiu també assenyala que “en períodes determinats, la disponibilitat real de recursos ha estat inferior a la dotació prevista, a causa de baixes mèdiques, vacances i el temps necessari perquè les noves incorporacions consolidin coneixements”.