La implementació del cicloturisme és un dels principals objectius d’Andorra Turisme de cara als pròxims anys. Per aquest motiu, l’organisme i una empresa dedicada a la promoció d’aquesta modalitat han realitzat una trobada al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, amb una cinquantena d’empresaris relacionats amb el sector turístic i comercial del país. La voluntat d’Andorra Turisme és generar un nou atractiu vinculat a la bicicleta que permeti crear més pernoctacions.

Andorra Turisme, juntament amb Only Bike Marketing, una empresa dedicada a la promoció del cicloturisme, han realitzat aquest dijous una reunió al Centre de Congressos d’Andorra la Vella, en la qual han participat una cinquantena de persones vinculades al turisme i el comerç, per tal de potenciar aquesta modalitat en els propers anys. 

Generar noves relacions entre el sector públic i privat és un dels principals objectius d’Andorra Turisme, atès que des de l’organisme assenyalen que cal “entendre les necessitats i adaptacions que es requereixen per garantir l’èxit en la comercialització”.  

La recerca d’un servei i productes d’alta qualitat és un dels eixos que vol emprar l’organisme juntament amb aquests sectors, per tal d’implementar aquesta modalitat turística al país amb la voluntat d’aconseguir més vincles amb el món de la bicicleta i, de retruc, més pernoctacions. 

La xarxa de rutes de BTT, bike parks i un total de 21 ports de muntanya són els principals atractius de cara a la implementació del cicloturisme, ja que segons han destacat des d’Andorra Turisme, recentment s’han actualitzat els cartells informatius dels ports amb la dificultat, la distància i el desnivell de les rutes. En aquest sentit, el país ja ha acollit diferents esdeveniments lligats a la bicicleta, com ara La Volta als Ports, La Purito, el Tour de França o La Vuelta a Espanya.