El degoteig d’afectats a Andorra per les participacions preferents continua i cada setmana se’n coneix algun cas nou. A hores d’ara ja són una seixantena les persones que s’han interessat per veure quins tràmits poden fer per intentar recuperar els seus diners.

Així ho va indicar el portaveu i vicepresident d’AD800, Manel Montoro, que va ser l’entitat que va impulsar la creació d’una associació que aplega els afectats per aquest problema, que fins fa poc temps es pensava que no existia a Andorra.
Tot i que l’Associació per la Defensa dels Perjudicats per les Entitats Bancàries (Adpeb) encara no s’ha constituït de manera formal, ja atén una desena de casos en què s’ha fet arribar a l’entitat bancària la corresponent reclamació dels diners invertits al seu dia. D’aquesta manera, s’ha començat la tramitació dels expedients de cadascun dels afectats per intentar arribar a una solució amb el banc, i si no és així es recorrerà finalment a la justícia. A banda, hi ha més d’una vintena de casos més que la lletrada que ha contractat l’associació encara estudia per veure quina via se seguirà, i n’hi ha cinc més en què s’ha arribat a la conclusió que els afectats no tenien participacions preferents o altres productes “tòxics” similars i, per tant, probablement no es podrà tirar endavant cap tipus de demanda.
El president de l’Adpeb, Sergi Teixeira, va manifestar que “des que ens vam donar a conèixer, anem tenint constància de nous casos de persones que van adquirir aquest tipus de producte sense rebre informació suficient del que representava i que podrien perdre els diners”. Teixeira va fer de nou una crida perquè els possibles afectats es posin en contacte amb l’associació per actuar de manera conjunta davant d’aquest problema.
Els afectats per les preferents  es van reunir per primera vegada a mitjans d’octubre i van decidir tirar endavant una entitat que aglutinés els perjudicats. Aleshores van ser una trentena de persones les que hi van assistir o ja s’havien posat en contacte amb AD800. “Des d’aquell moment encara hi ha gent que es posa en contacte amb nosaltres per veure què poden fer, tot i que l’afluència de persones noves que s’adrecen a nosaltres és més baixa que al principi”, va indicar Montoro.
Segons assenyala el portaveu d’AD800, tot i que cada cas és diferent i s’ha d’estudiar individualitzadament, “els experts que hem consultat ens han dit que les entitats bancàries no havien informat degudament els seus clients sobre els productes que els estaven venent”. Montoro explica també que alguns afectats han decidit actuar pel seu compte “i en un cas s’ha aconseguit recuperar, gràcies a la negociació, el 80% del que s’havia invertit”.