Dos camins a escollir. Aquesta és la dualitat que se li presenta a la societat Vallnord després que en la reunió del consell d’administració de dimecres s’afegís una nova possibilitat al model de gestió.

 I és que a la ja coneguda fusió de totes dues societats en un únic ens ara s’hi ha de sumar la possibilitat d’un model totalment contrari, que seria la desvinculació econòmica d’EMAP i Secnoa, que només unirien esforços sota el paraigua de Vallnord per a la comercialització.
Aquesta proposta, que és ara per ara sobre la taula, serà estudiada per totes les parts, inclosa Axis (l’empresa que ha fet el pla de viabilitat), i comportaria, entre altres coses, la supressió de la direcció de Vallnord, donat que quedaria buida de contingut perquè cada societat gestionaria els seus recursos, inversions, serveis de restauració i compres. Almenys així ho va explicar ahir el cònsol major de la parròquia d’Ordino, Ventura Espot, que va indicar que amb aquesta fórmula cadascú aniria per lliure i que aquest mètode seria “el més lògic”. Esport va admetre que no està disposat a perdre 4 milions d’euros per temporada i considera que aquesta fórmula de gestió és la més encertada. Va argumentar, a més, que el que no podia ser era que Secnoa fes contenció mentre l’altra societat invertia “en telecadires”.
En qualsevol cas, la decisió no dependrà de cap dels cònsols ni de la direcció actual, sinó d’Axis, que estudia a hores d’ara totes dues possibilitats i recomanarà d’aquí a un parell de setmanes la fórmula de gestió que més garanties d’èxit donarà a les dues societats. Espot va argumentar que el que és clar és que la marca Vallnord “ha costat molt per deixar-la perdre” i que cal treballar per trobar la millor fórmula.

regulació de la xarxa de camins
Més enllà de Vallnord, en la sessió de comú d’ahir es va aprovar una ordinació per regular el trànsit de vehicles per la xarxa de camins i senders de la parròquia d’Ordino. En aquest sentit, la cònsol menor, Consol Naudí, va comentar que la intenció no és “prohibir” sinó “regular” el pas de vehicles en aquesta zona, marcant unes normes que protegeixin el medi natural.
Naudí va explicar que el motiu d’aquesta reglamentació és el toc d’alarma que es va donar l’estiu de l’any passat, quan van aparèixer diversos camins i prats destrossats pel pas de vehicles a motor. Així doncs, amb aquest reglament es prohibeix el pas a les motocicletes d’enduro i es permet només a les motos de trial, es limita la velocitat a 20 quilòmetres hora i es prohibeix circular en cotxe per algunes zones, com ara la Ruta del Ferro a partir del pont d’Arans.
Aquest reglament inclou sancions que van des dels 50 euros fins als 500, sancions que aplicarà el cos de banders, tal com preveu la llei.