El parc públic d’habitatge incorpora els 70 pisos del conjunt residencial de Ribasol, d’Arinsal, i vuit d’aquests es reserven per a situacions “d’emergència residencial”, per a estades temporals. Per als altres 62 s’obrirà properament la convocatòria perquè aquelles persones degudament inscrites al registre de sol·licitants d’habitatge a preu assequible hi puguin optar. 

Segons ha explicat el ministre portaveu, Guillem Casal, la setantena de pisos es reparteixen en dos blocs, en un hi ha 32 habitatges -13 en format estudi, 12 d’una habitació i 7 de dues-, i en l’altre 38 -17 estudis, 2 d’una habitació i 19 de dues-, i tindran opció de traster i aparcament. Els lloguers tindran un preu mitjà de 470 euros, i oscil·laran entre els 305,79 euros els més petits i els 744,54 euros els més amplis, d’acord a un preu de 8,15 euros el metre quadrat. Casal ha recordat que els adjudicataris pagaran, com a molt, fins a l’equivalent al 30% dels seus ingressos.

Com dèiem, es reserven vuit habitatges per a respondre a situacions “d’emergència residencial”, i així col·laborar amb aquells que més ho necessiten. En aquest sentit, properament els ministeris d’Afers Socials i d’Habitatge signaran un conveni amb l’Insitut Nacional de l’Habitatge per formalitzar la gestió d’aquesta reserva.

Amb la incorporació d’aquests 70 nous pisos, el parc públic de lloguer assequible ja compta amb 150 unitats i durant aquest any es compta incorporar altres 104 pisos: els 14 de la Font de Ferro d’Aixovall, 46 d’Ordino i els 44 de la promoció de la Borda Nova 1, a Andorra la Vella. En els anys següents s’hi sumaran els 34 de l’avinguda del Pessebre d’Escaldes-Engordany, els 3 del carrer Doctor Palau de Sant Julià de Lòria, els 30 del Cedre a Santa Coloma i 42 més de la Borda Nova 2. Casal ha recordat que també caldrà sumar 54 de la Fundació Laurus. Així s’aproparà al mig miler de pisos de lloguer assequible, que permetran diposar d’un parc públic d’habitatge “robust”, segons ha manifestat Casal.


Puy deixa Economia i Habitatge per ser el cap de Gabinet d’Espot
Jordi Puy, fins ara secretari d’Estat d’Economia, Treball i Habitatge, és l’escollit per Xavier Espot per substituir Sílvia Calvó com a cap de Gabinet del cap de Govern. El relleu es farà l’1 de febrer, i abans la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, vol tenir enllestida la “petita remodelació” del seu equip perquè no es doni una situació de plaça vacant en la secretaria d’Estat i no s’aturin els projectes en els quals es treballa. Puy és llicenciat en Dret, en Ciències Ambientals i en Periodisme, i abans de ser secretari d’Estat va ser secretari general del Comú d’Andorra la Vella. Recordem que Calvó s’incorporarà a la direcció general de FEDA les properes setmanes.


Revisió dels protocols en nevades per garantir la seguretat de les persones
Després d’agrair la tasca dels treballadors públics de les diferents administracions i cossos que permeten, en dies de nevada i de meteorologia adversa, que el país visqui “amb normalitat”, el ministre portaveu, Guillem Casal, ha obert la porta a revisar els protocols d’actuació per garantir la seguretat de les persones i que aquesta no es posi en risc en cas de col·lapse viari. Així, ha reivindicat que cal fer arribar la informació al tomb de les obligacions que estableix el codi de circulació als turistes i, a l’hora d’establir controls, val tenir en compte la dispersió d’aquests pel territori del Principat. D’aquesta manera valorava la proposta feta per part del cònsol major de Canillo, Jordi Alcobé, d’establir controls als autocars que arriben al país per assegurar-se que porten els equipaments especials necessaris, i acceptava que “pot ser una solució, o pot ser-ne una altra”. 

Casal ha aprofitat per recordar l’obligació “d’equipar els vehicles, i també a nosaltres mateixos”, i reconèixer que la dificultat d’arribar a tots els visitants sent com som un país turístic, al que arriben prop de 10 milions de persones l’any.


Els exàmens de la POBPRO es faran entre el 27 d’abril i el 21 de maig
El Govern ha aprovat la convocatòria de la Prova Oficial de Batxillerat Professional (POBPRO), que es durà a terme al Centre d’Exàmens de Sant Julià de Lòria (CESJL), a l’Escola Andorrana de Segona Ensenyança de Santa Coloma i al Centre de Formació Professional d’Aixovall. Els exàmens de les branques renovades –batxillerat professional de Tècnic de suport de sistemes informàtics i xarxes, batxillerat professional de Tècnic en cures auxiliars d’infermeria, batxillerat professional de Tècnic de suport sociocomunitari, i batxillerat professional de Tècnic de suport de desenvolupament de programari– se celebraran entre l’11 i el 21 de maig. I l’alumnat de les branques no renovades –aquells alumnes que cursen els estudis amb els programes antics– realitzarà les proves entre el 27 d’abril i el 21 de maig.
Les inscripcions van de dijous 29 de gener al divendres 13 de febrer a través de la seu electrònica del Govern.

Els resultats es faran públics l’11 de juny a partir de les 16.00 hores i s’enviarà el butlletí final de qualificacions a cada candidat. També es publicaran a la web d’educació.