El Consell de ministres ha acordat l’execució de la segona fase de la desviació de Sant Julià de Lòria, “la més important”, segons ha manifestat el ministre portaveu, Guillem Casal. Es farà per 24 milions d’euros i inclou l’excavació del túnel de Rocafort i els vials d’accés a aquest. 

Casal ha assenyalat que la nova infraestructura, que es preveu que estigui enllestida el primer semestre del 2027, permetrà millorar la seguretat i la mobilitat en “la principal via d’entrada al país”. S’estima que es desplaçaran del centre urbà al voltant d’uns 18.000 vehicles anuals, la qual cosa també reduirà els nivells de CO2 en un 41% respecte dels actuals a la zona. 

El túnel tindrà una longitud de 233 metres, als quals s’hi han de sumar 100 per cada boca de vial d’accés. Comptarà amb tres carrils, un en sentit nord i dos en sentit sud, igual que té el túnel de la Tàpia. D’aquesta manera, la carretera General 1, des de l’enllaç amb la carretera secundària de Fontaneda fins a l’enllaç d’Aixovall, comptarà amb tres carrils.

Casal ha recordat que actualment s’estan instal·lant les proteccions de vessant per evitar possibles despreniments de blocs rocosos i garantir la seguretat en els treballs d’excavació del túnel. Aquests treballs van a “bon ritme” i fins i tot es confia que es puguin acabar abans del que es preveia inicialment. Així, s’estima que concloguin al juliol, dos mesos abans respecte del calendari fixat inicialment, i seguidament es podrà iniciar la segona fase de la infraestructura. En aquest punt, Casal ha destacat el rol del ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré, per accelerar els treballs, i avançar en el compliment d’aquest compromís.

L’empresa adjudicatària ha estat l’UTE Unitas-Copsa desviació Sant Julià tram 2.


Fins al 14 de juliol per demanar ajuts a l’estudi 
Oberta fins al 14 de juliol la convocatòria dels ajuts a l’estudi per al curs escolar 2025-2026 amb un triple objectiu: garantir el dret a l’educació a tots els alumnes, compensar les desigualtats econòmiques i socials que puguin existir i incentivar la continuïtat de l’estudi. La dotació econòmica per a la cobertura d’aquestes beques és d’1,35 milions d’euros.

La convocatòria s’adreça a alumnes de maternal, de primera i de segona ensenyança, batxillerat i formació professional no superior i la seva equivalència en l’educació especial, així com per als nivells corresponents dels sistemes educatius espanyol i francès impartits en centres públics a Andorra. També inclou la formació professional no superior a l’estranger.


Quota temporal d’estiu de 500 permisos
Aprovada la nova quota especial d’autoritzacions d’immigració temporal per al sector de l’hoteleria i de la restauració per a la temporada d’estiu 2025. Serà de 500 permisos, 450 de residència i treball temporal i 50 de transfronterers.