Del 26 al 28 de setembre se celebrarà la 12a concentració de Porsches al país. L’última va ser el 2018, i com destaca el seu organitzador, i president del Porsche Club Andorra, Josep Coma, “la gent ja en tenia ganes”. De moment hi ha més de 230 cotxes inscrits –més de 400 persones, contant pilots i copilots– i demà, dia 6 de setembre, és l’últim dia per poder-s’hi apuntar. I, tot i que el nombre d’assistents encara pot augmentar, Coma assegura que “mai havíem fet un esdeveniment tan gran”.
La concentració començarà el divendres 26 a les 15.00 hores, a l’aparcament de Prada Casadet. Aquest ha estat cedit pel Comú d’Andorra durant els tres dies i serà l’epicentre de l’esdeveniment. Més tard, a les 21.00 hores, se n’aniran tots plegats a sopar. Els participants poden escollir entre diverses tarifes i plans, depenent de quants dies es quedin i si reserven un hotel o no. En cas que en reservin, podran triar-ne d’entre quatre o cinc estrelles. Cada pla un amb un preu diferent, és clar. Per això no tots vindran el mateix divendres, sinó que s’hi aniran afegint.
L’endemà, a les 10.00 hores del matí, sortiran de ruta pel país. Visitaran el Santuari de Meritxell, aniran al mirador solar d’Arcalís i acabaran el dia a la Rabassa, on pujaran al Tobotronc i dinaran. La tarda la tindran lliure per fer turisme i anar de compres. Coma reconeix que “són gent amb un poder adquisitiu molt alt, i està bé que aportin al país”. El dia acabarà amb un sopar a l’UNNIC Andorra, on també es repartiran regals valorats en mils d’euros i els donaran tiquets gratis per jugar al casino.
Finalment, diumenge al matí visitaran el museu Bici Lab i, posteriorment, al pàrquing de Prada Casadet, faran un concurs dels cotxes més elegants, amb premis per a cada guanyador. Després desfilaran per totes les parròquies, escortats per la policia, i acabaran dinant a l’Hotel Coma d’Ordino. Allà els faran diverses preguntes sobre els diferents llocs del país que hauran visitat durant el cap de setmana, i el que més n’encerti guanyarà un viatge al Marroc. Amb això finalitzarà la 12a concentració de Porsche Andorra.
Els participants venen sobretot de França i Espanya, però també de Bèlgica i d’Andorra, comenta Coma. Segons la seva visió, fruit d’anys d’experiència com a president del Porsche Club Andorra, del Ferrari Club Andorra i del Moto Club Andorra –i la seva gran passió pels cotxes esportius–, al país hi ha molta gent amb cotxes de luxe, “però no tenen afició, alguns només el treuen una o dues vegades a l’any”. Tot i així, fa un any i mig van crear un grup, que es diu Supercars Andorra, que ja són més de 500 integrants, i fan sortides de tant en tant. Coma ha organitzat les concentracions més grans que s’han fet al país, “tinc el rècord, el 2011, amb 1030 participants”, va necessitar tretze hotels per ubicar-los a tots. I el 2012 va reunir 173 Ferraris en un cap de setmana, “no s’havia fet mai ni a França ni a Espanya ni a Andorra”. El 2018, però, per motius de feina i personals, ho va deixar de fer, “però ara em demanaven que ho tornés a organitzar, i la veritat és que estic il·lusionat”. Si tot va bé, no descarta seguir-ho fent altres vegades, “però ja estic una mica gran”, reconeix. “Ara els toca a les noves generacions”.
Però durant aquests set anys no ha estat totalment inactiu, ja que cada dos o tres anys ha organitzat concentracions de cotxes d’alta gamma a l’Hotel Mont Brió, a Tarragona. Coma destaca que “el pàrquing de l’hotel és molt més accessible que qualsevol altre d’Andorra”, i aquest és un dels motius perquè “és complicat fer-ho al país: l’accessibilitat”. En aquesta ocasió, l’aparcament de Prada Casadet els permet ubicar tots els vehicles a una sola zona, extensa i segura, però no sempre hi ha aquesta opció. Segur que aquesta esperada nova edició no defraudarà ningú.