El Govern ha adjudicat a l’empresa Pidasa Serveis els treballs de construcció del refugi guardat de l’Illa, a Encamp, per 1.596.955 euros. El projecte, que havia estat licitat per segona vegada en quedar desert el primer concurs, es preveu executar en un termini de setze mesos. El nou refugi aprofitarà l’estructura actual com a base.
La construcció tindrà en compte la seva localització emblemàtica, a la vall del Madriu, i per això han prevalgut els criteris de sostenibilitat mediambiental i d’integració paisatgística, tant cultural com natural. Tindrà una capacitat de 50 llits, similar a l’actual, una zona de dia i de nit per als guardes, un menjador interior amb 50 coberts per torn, una terrassa-menjador per a 30 persones, sanitaris interiors, dutxes i sanitaris exteriors.
El Govern va indicar que aquest projecte s’inscriu en la política de promoció del turisme de muntanya, complint així amb el compromís de dotar el país de dos nous refugis guardats. Això permetrà fer la volta al Principat pel sender de Gran Recorregut País (GRP) per etapes sense haver de baixar al fons de les valls.
Per altra banda, el Govern va licitar el concurs per seleccionar un professional de l’arquitectura per a la redacció del projecte i direcció de les obres de conservació, revalorització i rehabilitació de l’hotel Rosaleda. La finalitat és donar un ús públic al monument (acollirà el ministeri de Cultura) garantint el respecte del bé d’interès cultural. El concurs de mèrits és obert a tots els arquitectes autoritzats a efectuar treballs d’aquesta naturalesa. El termini per presentar les ofertes acabarà el 28 de maig.