Cal esperar l’avaluació que farà Andorra Turisme els pròxims mesos, però és pràcticament segur que en l’edició de l’any vinent totes les entrades per a l’espectacle del Cirque du Soleil seran assegudes. De fet, el director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, ha donat gairebé per dat i beneït que de cara a l’any vinent aquesta serà una de les novetats més significatives. I és que les entrades dempeus, que enguany s’havien de pagar a un preu simbòlic de cinc euros, són les que han punxat, mentre que les de l’aforament assegut han funcionat millor del que ho havien fet a l’edició del 2019, fins al punt que han crescut un 3%. Aquesta novetat en comportarà fa preveure que segurament s’haurà de reduir el nombre d’espectadors perquè l’espai no tindrà la mateixa capacitat, tot i que encara no saben quina disminució de públic pot comportar. Ara bé, la reducció d’aforament es pot compensar amb un increment del nombre de funcions, fent-ne dues en comptes d’una els caps de setmana i l’última setmana de l’espectacle, que és quan sempre hi ha més demanda.
Torres ha aportat diversos motius pels quals els espectadors s’han decantat més per les entrades assegudes. D’una banda, en ser de pagament, la gent ha preferit comprar les d’aforament assegut. Fins i tot, en alguns casos, just abans de començar l’espectacle demanaven fer el canvi. Així doncs, hi ha hagut un transvasament de públic dempeus a assegut. També creu que hi havia el públic que venia dempeus perquè desconeixien que era el Cirque i aprofitava la gratuïtat.
Així doncs, s’han venut unes 83.000 entrades, el que suposa que no s’ha arribat a les 100.000 del 2019, però es tracta d’una davallada d’espectadors que s’ha d’atribuir al públic dempeus, no pas a l’assegut, ha insistit el responsable d’Andorra Turisme, que “molts dies les entrades d’aforament assegut es van esgotar”. I una davallada que relacionen directament amb el fet de posar un preu a la tarifa del públic dempeus. Sabien que això podia passar “i així ha estat”, ha afegit.
La valoració de com ha anat enguany l’espectacle per part d’Andorra Turisme ha estat “força positiva i estem satisfets de com ha funcionat”. Així, Torres ha explicat que es venia d’una situació força complicada després de dos anys de pandèmia i “molt inflacionista”, la qual cosa fa que la gent es plantegi segons quin tipus de despeses. Així mateix, ha expressat que cal tenir en compte que l’espectacle era readaptat del 2020, que era quan s’havia de posar en escena un espectacle amb model nou en el qual la música pren més protagonisme i convida més a la participació del públic.
Pel que fa a la ubicació, en principi la intenció és mantenir la mateixa. De tota manera, ha declarat que no està tancat. Ha celebrat com una bona notícia que el Comú d’Andorra la Vella tingui la intenció d’enderrocar la plaça de braus, ja que això també alliberaria espai i “ens ajudaria”. Segons Torres, el lloc és ideal perquè al públic li ha estat fàcil d’arribar-hi i ha tingut moltes facilitats per aparcar perquè hi ha molts pàrquings verticals a la zona. Com a anècdota, ha explicat que hi ha hagut moltíssima gent que encara s’adreçava al Parc Central, cosa que va motivar que haguessin de posar un rètol per indicar que l’espectacle era davant de Govern. Però des d’allà, l’accés era fàcil perquè molta gent arribava fins aquí pel passeig del Riu.
Quant a l’impacte econòmic, encara no disposen de dades. Sí que ha fet notar que enguany no han tingut turistes russos, que compraven unes 4.000 entrades. El que sí ha crescut és la demanda del públic espanyol, majoritàriament català, però també d’altres zones properes, i francès. Una situació similar, ha comentat, a la de les edicions del 2018 i 2019.
En relació amb la valoració del públic de l’espectacle MUV d’enguany, encara que s’han d’analitzar les enquestes de satisfacció dels espectadors, Torres ha reconegut que n’hi ha per a tots els gustos. Així, ha assenyalat que la gent surt sorpresa del contingut musical perquè totes les cançons que sonen són èxits molt actuals. Uns temes que “la gent d’un perfil més jove segueix amb més ànim i la d’un perfil més gran segueix amb menys ànim”. De tota manera, ha posat en relleu que es tracta d’un espectacle que convida la gent a participar-hi, i “la gent s’implica”. Per aquest motiu, ha afirmat que a priori la valoració és força positiva. Amb tot, ha reconegut que possiblement a una part del públic li hauria agradat més números acrobàtics i menys ball, “però d’altres diuen que s’ho han passat molt bé ballant”. En aquest sentit, ha dit que un cop es tingui la valoració de les enquestes, si cal afegir alguns punts perquè el pròxim espectacle respongui millor al que públic espera i desitja, ho negociaran amb el Cirque.
I més enllà del 2023? Torres ha assegurat que encara “no hi ha res parlat”.