
L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, i l’empresari de turisme rural i alcalde de la Vansa i Fórnols, Josep Camps, han estat guardonats en els premis Joves Excel·lents de Catalunya 2011, que promou la Jove Cambra Internacional (JCI), segons van informar ahir des de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.
Batalla ha rebut el reconeixement en la categoria d’afers polítics, legals o governamentals, mentre que Camps s’ha considerat un exemple en la categoria de lideratge moral o ambiental.
Mitjançant el programa Joves Excel·lents de Catalunya es reconeixen les persones de 18 a 40 anys que han destacat en el seu camp d’activitat. Segons va indicar la JCI, “en reconèixer la seva tasca, se’ls motiva a ells i també la resta de joves perquè busquin l’excel·lència i el servei als altres”. La JCI vol contribuir així “a preparar millors líders, que crearan millors societats”.
A més a més, l’objectiu de l’entitat és que prevalgui el criteri d’atorgar el guardó als joves que fan una feina “difícilment reconeguda popularment, persones que dediquen la seva vida al servei dels altres i representen el progrés cultural, econòmic i personal de la nostra època”.
Els guanyadors d’aquesta edició seran candidats per als TOYP mundials. La JCI proclamarà els Joves Excel·lents del Món en una cerimònia que se celebrarà durant el 67è congrés mundial de la JCI a Taipei (Taiwan) el novembre del 2012. El programa es va instituir l’any 1938 als Estats Units i des de llavors han estat TOYP personatges com Orson Welles, Howard Hugues, Nelson Rockefeller, John F. Kennedy, Henry Kissinger, Gerald Ford i Bill Clinton, entre d’altres.