El Comú d’Andorra la Vella està treballant amb el supòsit que el dia 5 de gener podrà rebre Ses Majestats els Reis d’Orient i dur a terme la tradicional cavalcada pels carrers de la capital. Això sí, els responsables comunals encara estan acabant de definir quin format ha de tenir aquesta cavalcada per tal de complir amb les diferents mesures de contenció de la Covid-19.

Si no hi ha un empitjorament significatiu de la pandèmia que comporti l’adopció de mesures més restrictives, la corporació liderada per Conxita Marsol té la intenció de fer la cavalcada de Reis, un dels moments més esperats pels més petits i també per als no tan petits de la parròquia. Ara bé, després que la Unió Pro Turisme d’Escaldes-Engordany es retirés d’una iniciativa que normalment s’organitzava de manera conjunta, el Comú de la capital estudia ara quin ha de ser el format de la cavalcada. Una cosa és segura: com a mínim hi haurà els tres Reis amb les seves majestuoses carrosses.

De fet, tal com es pot consultar al web visitandorra.com, totes les parròquies se sumen d’una manera o altra a aquesta festivitat. Així, si bé de cavalcades pròpiament dites només n’hi ha previstes a Andorra la Vella i Sant Julià de Lòria, tant els patges reials com Ses Majestats rebran els infants en diferents indrets de Canillo, Encamp i Pas de la Casa, Ordino, la Massana i Escaldes-Engordany.

Dies de màgia
Abans d’arribar a l’esperat dia de Reis, els comuns han preparat sengles programes d’activitats nadalenques. Ahir en concret van presentar les seves activitats els comuns d’Encamp i Sant Julià de Lòria.

La cònsol major d’Encamp, Laura Mas, va presentar ahir el conte Pinet, l’arbre màgic i els guardians de la màgia que actuarà com a fil conductor de les activitats que es duran a terme entre el 23 de desembre i el 5 de gener. Mas va destacar que aquest any han volgut posar en valor llocs emblemàtics de la parròquia. Així, Casa Cristo estarà decorada tant per dins com per fora i també s’han decorat la carnisseria del carrer Major, la façana de l’antic hotel Rosaleda, la plaça dels Arínsols i l’oficina de turisme del Pas de la Casa.

Pel seu cantó, Sant Julià de Lòria ha preparat un programa d’activitats que començarà el 18 de desembre i s’allargarà fins al 7 de gener. El primer acte serà un concert de Nadal a càrrec dels Petits Cantaires Lauredians i la Coral Rocafort. Un dels plats forts serà un taller d’estampació de nadales, el dia 24 al Centre Cultural.