Andorra Telecom ha negat que la seva cobertura de telefonia mòbil envaeixi el territori espanyol tal com va alertar aquest dilluns l'organització espanyola Facua-Consumidores en Acción.
Andorra Telecom apunta que l'associació de consumidors ha pogut generalitzar un problema que potser es dóna en municipis pròxims a Portugal, Marroc, Gibraltar o França, però que no és el cas d'Andorra. A més, des de la parapública s'ha recordat que la frontera de la cobertura d'Andorra Telecom no correspon exactament amb la frontera territorial, sinó que quan s'accedeix al país des de l'Alt Urgell, el canvi d'operador es produeix uns quilòmetres més enllà de la duana.
Per tant, en tot cas, serien els clients d'operadors espanyols els que es beneficiarien d'aquesta circumstància. Aquesta problemàtica s'hagués pogut arribar a donar fa anys, quan hi havia zones del Pirineu sense cobertura de telefonia mòbil i es podia arribar a captar el senyal andorrà.
Per tant, des d'Andorra Telecom es considera que és impossible que hi hagi hagut reclamacions per l'aplicació de les tarifes de l'operador andorrà en territori espanyol, i que o bé s'ha generalitzat la problemàtica que es dóna en d'altres indrets, o bé es barreja aquest problema amb el que sorgeix quan una persona canvia de país i segueix utilitzant Internet mòbil, amb la qual cosa les tarifes passen a ser d'itinerància i es generen factures imprevistes.
En aquests casos, Andorra Telecom ha indicat que es tracta d'un problema recíproc, ja que també s'han donat casos d'usuaris andorrans que han generat grans factures per utilitzar aquest servei fora del país. Per aquest motiu, cada estiu, coincidint amb el període de vacances, es fan campanyes informatives sobre l'ús de les tarifes d'itinerància, que des de fa poc temps són tarifes úniques, independentment de l'operador estranger que doni la cobertura.