Andorra Telecom ha engegat des de fa un temps la transformació digital de la pròpia companyia. Així, en l’actualitat, té en marxa més d’una cinquantena d’iniciatives que hi van encaminades,  amb un nivell d’implantació d’entre el 80 i el 90%. Així ho explica el responsable de transformació digital d’Andorra Telecom, David Vicente. 

Aquesta transformació va adreçada tant al client com a l’empleat de la companyia. I és que aquests són els actors principals del procés. Un client que avui està “molt més empoderat, amb més capacitats”, que demana una sèrie de característiques en el servei “que van més orientades a tenir experiències que a consumir productes”, explica Vicente. Quant a l’empleat, l’objectiu és capacitar-lo perquè pugui afrontar els nous reptes que presenta la transformació digital. Un exemple d’aquesta transformació digital amb relació a l’usuari és el de la posada en marxa de la signatura biomètrica amb la finalitat de potenciar els canals digitals i que tingui capacitat d’autogestió “per generar-li una millor experiència”, apunta Vicente. En el vessant del treballador, tota la part d’e-learning que li dona les eines necessàries per adaptar-se als nous estils que exigeix la transformació digital. 
Per fer aquesta aposta decidida cap a la transformació digital de la companyia, en primer lloc, es va haver d’identificar el grau de maduresa inicial, que es va establir en un 35,7%, i l’objectiu a aconseguir, “arribar al 60%” i actualment, anuncia Vicente, “ja hi estem molt a prop”.
El pla de transformació digital es fonamenta en sis pilars: tenir un pla estratègic per crear noves oportunitats de negoci, establir una nova manera de relacionar-se amb el client, oferir a l’usuari una proposta de dades més personalitzada, adequar  l’empresa a aquestes noves formes de fer per ser més àgil cap al client, comptar amb una tecnologia puntera per donar-hi resposta i amb una acurada eficiència operativa o smart operations. 
En aquest sentit, el responsable d’operacions i infraestructura d’Andorra Telecom, Josep Maria Barris, va assenyalar que amb l’eficiència operativa es tracta de “fer les coses aquí dins el millor que puguem, per fer-ho més ràpid i amb menys errors i que el servei tingui menys interrupcions”. Aquesta eficiència engloba  la intel·ligència artificial, l’automatització de tasques i processos i el bigdata (grans volums d’informació). L’objectiu és “predir” què passarà. Per exemple, “quan fallaran els equips de fibra que tenim a casa per poder avançar-nos-hi”, diu Barris. També  permet simular què passarà a la xarxa mòbil, quan hi haurà problemes de saturació per reforçar la cobertura, o com evolucionaran tant la xarxa mòbil com de fibra per saber “com l’hem de fer créixer i distribuir-la”. En l’actualitat la companyia té 300 casos automatitzats internament. “El millor resultat d’això és que tu t’oblidis de nosaltres perquè no tens avaries ni problemes de rendiment”, va concloure Barris.