“Tenim molta pressió per fer les coses bé”, assegura el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. De moment, perquè això pugui ser així, han invertit 3,9 milions d’euros: 3,3 milions en la campanya publicitària de la temporada d’hivern i 600.000 euros en patrocinis de diversos esdeveniments que es faran al país. La temporada passada es van invertir 3,1 milions d’euros. La campanya serà internacional, però amb especial èmfasi a Espanya i França. El punt principal d’aquesta serà un anunci audiovisual de 30 segons on es mostren totes les activitats que es poden fer al Principat quan arriba el fred. De l’espot se n’extrauran diferents vídeos curts de 15 segons dedicats tant al tipus de turista que es vol atraure –familiar, juvenil, festiu– com a les diverses activitats i esdeveniments –compres, esquí, Nadal–. A més, n’hi haurà un d’especial dedicat a potenciar i impulsar els viatges amb avió des de Madrid i Palma a l’aeroport d’Andorra-La Seu. El lema de la campanya és Aquest hivern eleva la teva experiència, i els curts es difondran en vuit idiomes diferents.

Un dels principals objectius d’Andorra Turisme és aconseguir que cada vegada hi hagi més turistes en detriment dels excursionistes, entenent aquest últims com aquells que venen al país d’aventura i no a fer compres. I sembla que la tendència és precisament aquesta, ja que a la temporada hivernal de deu anys enrere hi va haver un 59% d’excursionistes i un 41% de turistes; i el curs passat es va arribar al 45% d’excursionistes i al 55% de turistes, revertint per primera vegada aquesta estadística. Això representa un augment del 17% de turistes en una dècada. Però tot i així, “aspirem a seguir incrementant-la”. 

Una altra aspiració és aconsseguir que els visitants es quedin més temps al país. Durant el període de desembre passat a aquest setembre hi ha hagut un total d’11,2 milions de pernoctacions per part de 3,8 milions de turistes; aquesta temporada s’espera arribar als 12 milions de pernoctacions. Però, tal com relata Budzaku, “que el turista es quedi més dies al país depèn de les activitats que hi pugui fer”. Per això patrocinaran, també, diversos esdeveniments, com la Copa del Món d’Esquí Alpí Femení o el primer Campionat del Món de Freeride, entre d’altres. A més, cal destacar el nombre de turistes internacionals –sense comptar França i Espanya– que van visitar el Principat la temporada d’hivern passada, que van ser 470.158. Això representa un increment de més del 140% durant l’ultima dècada. Aquests són fruit de la campanya de comunicació que es du a terme a 25 països d’arreu.