Diari digital d'Andorra Bondia
Arrenca el pla de compres, que tindrà accions definides en 3 mesos
Arrenca el pla de compres, que tindrà accions definides en 3 mesos

Arrenca el pla de compres, que tindrà accions definides en 3 mesos


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: SFGA/C.Esteve

El pla estratègic de turisme de compres ja ha entrat en la fase d’implantació de les accions dissenyades en el treball previ. Per articular-lo, s’ha creat el Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç (CACC), l’òrgan amb participació pública i privada que “pilotarà l’estratègia comercial d’Andorra”, segons va afirmar el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp. Aquest ens serà consultiu i estarà integrat per un comitè de seguiment i diverses comissions de treball, a més d’una coordinadora tècnica. Ahir ja es van fixar les dates de les trobades i la previsió és tenir totes les accions definides, planificades, pressupostades i assignades en un període de tres mesos.

Camp va exposar que el pla preveia 111 actuacions (que es poden dur a terme a curt, mitjà i llarg termini), i ara cal acabar-les de “contrastar” i atribuir-los un cost “força afinat”. La previsió, però, és que en aquests tres mesos ja es puguin decidir actuacions, com ara la reducció del període de rebaixes. Segons fixa el mateix estudi, el 50% de les iniciatives recollides es poden materialitzar els pròxims dos anys, mentre que onze accions es realitzarien a més llarg termini, en sis o set anys.

El ministre va destacar que el Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç (aprovat dimecres per decret del Govern) persegueix generar una relació de col·laboració estable i de corresponsabilitat entre el sector públic i el privat. Això ha d’afavorir que el desplegament del pla estratègic sigui coordinat i consensuat. El CACC serà qui preguntarà “com està l’acció, quan la faràs, quan l’acabaràs”, va dir Camp. Així, va indicar que serà qui farà “una mica de pressió” i qui “anirà avaluant les accions i l’estat en què es troben. Es veurà qui està assumint més les seves responsabilitats i qui ho fa menys”. Quant al comitè de seguiment, serà l’encarregat d’adreçar les propostes als organismes que les hagin d’executar i fer un seguiment i una avaluació de l’aplicació de les accions, a més de crear les comissions de treball. Està integrat pel ministeri de Turisme i Comerç; els cònsols majors d’Andorra la Vella, Escaldes-Engordany, Encamp i Sant Julià de Lòria; la secretària d’Estat de Turisme i Comerç; els presidents de la Cambra de Comerç i la CEA i el gerent d’Andorra Turisme. 

A més, s’ha creat sis comissions de treball. Quatre agruparan els diferents sectors comercials (el central, els complementaris al central, el Pas de la Casa i les altres parròquies). Aquests estaran integrats per representants del  ministeri de Turisme i Comerç –en el cas del sector central i el Pas de la Casa–, els comuns i les associacions implicades, la CEA, la Cambra, la Unió Hotelera i Andorra Turisme. Per altra banda hi ha les comissions de treball de comercialització, comunicació i grans esdeveniments i la de gestió. Aquestes inclouran en el primer cas Andorra Turisme, els comuns, la Cambra de Comerç, la CEA, Actua, centres comercials i serveis d’oci i, en el segon cas, el Govern, els comuns i la Cambra de Comerç i la CEA.

Quant a la coordinadora tècnica, s’ha confiat aquesta tasca en Maria Segarra, consultora d’Intueri, l’empresa que va realitzar conjuntament amb Cushman & Wakefield la diagnosi del sector comercial i l’estratègia d’aquest pla. La coordinadora farà d’enllaç entre els diferents grups que s’han creat i assistència administrativa i també oferirà assessorament. Camp va explicar que Segarra té un contracte per tres mesos en què es fixen uns dies al mes per convocar comissions, moderar-les, fer els resums i traslladar-les al comitè de seguiment.

Tant el ministre de Turisme i Comerç com Segarra van destacar que serà difícil que el pla estratègic tiri endavant si no hi ha treball conjunt i participació de tots els actors. De fet, l’òrgan que s’ha creat no es podrà reunir si no hi assisteix tres quatres parts dels membres.

El pla estratègic de turisme de compres preveu una inversió de 114 milions d’euros durant els vuit anys vinents. En aquest import hi ha recollit el cost de The Cloud, a banda de les actuacions d’embelliment a les zones comercials, entre d’altres, que són les actuacions amb un pressupost més elevat.

 

Decisió sobre l’edifici multifuncional al maig

El ministre de Turisme i Comerç es va tornar a referir ahir a l’edifici multifuncional. Camp va exposar que ara el Govern està “tancant costos”, principalment pel que fa a la despesa de gestió anual i el retorn que pot tenir aquest equipament. Segons aquestes anàlisis es decidirà si s’acaba materialitzant o no el projecte. “Hem anat amb molta cura a l’hora d’estimar els costos, perquè en altres llocs hi ha experiències que no han funcionat.” Aquest procés d’avaluació hauria d’enllestir-se en dos mesos i a l’abril o al maig ja s’hauria d’haver pres una decisió. 

 

pla
compres
turisme
CACC
comerç

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte