La nova temporada de Grandvalira Resorts ve amb més novetats que mai. Una de les més destacades serà la incorporació del Mobile Pass, una aplicació que permetrà portar el forfet al dispositiu mòbil. Aquest, però, no substituirà el físic, i tampoc estarà disponible per a totes les tipologies de forfet. De moment, el podran tindre els adults que el comprin d’1 a 3 dies, i es farà una prova pilot amb grups reduïts per al forfet de temporada. Perquè aquest nou bitllet digital pugui funcionar, s’han incorporat 244 torniquets nous, que el detectaran via Bluetooth. A més, amb la voluntat d’intentar evitar qualsevol tipus de frau, també s’instal·laran certs controls que, gràcies a la intel·ligència artificial, detectaran si la persona que duu el forfet es correspon amb l’autèntic propietari. El sistema es diu Smart Guard i, entre altres coses, analitzarà l’alçada de l’usuari, que s’associarà al número personal corresponent, i si la persona li cedeix el passaport a una altra, la IA sabrà si n’és el propietari o no.

També s’instal·laran nous canons de neu artificial per, com diu el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma, “garantir que hi hagi neu”. En total s’incorporen 53 canons entre Arcalís, Pal/Arinsal i Grandvalira. A més, 118 antics aparells se substituiran per nous. També comptaran amb noves màquines retrac que ajudaran a distribuir millor la neu gràcies a les noves tecnologies. Amb tot, la inversió ha sigut d’11 milions d’euros, que se sumen als 17 milions que ja han destinat a aquesta qüestió durant els últims cinc anys. Però, tot i “tenir la neu garantida”, les estimacions que tenen de les temperatures que hi pugui haver a final de temporada han fet que aquesta comenci el proper 5 de desembre i acabi el 6 d’abril; 15 dies més curta que la temporada passada.

Pel que fa a les activitats, també hi ha novetats. Ledesma destaca la gran importància que té l’après-ski, és per això que l’Abarset oferirà diverses actuacions de múltiples DJ de renom internacional, molts d’ells artistes residents d’Eivissa. També hi haurà un Après Kids a Pal, perquè els més petits tinguin els seu espai d’oci un cop acabi el dia d’esquí. Un “altre àmbit molt important” és la gastronomia. Aquesta temporada, al Domo Coma III, a Grau Roig, hi haurà La Vacanal, un espai on degustar hamburgueses creades per Nandu Jubany. També, al Tarter se celebrarà la 8a edició de l’Snow Club Gourmet, on diversos cuiners amb estrelles Michellin presentaran els seus millors plats.

Pel que fa a la temporada passada, el nivell de satisfacció dels usuaris va ser de 8,59 sobre 10, i el nivell de recomanació del 95%. Aquestes dades es veuen recolzades amb el nombre de forfets venuts, que van ser més de 21.000. Representen un increment de l’11% respecta de  la temporada anterior. A més, el total de dies d’esquí, tenint en compte els de cada usuari, va ser de 2,3 milions; aquest any tenen l’objectiu d’arribar als 2,5 milions.


La temporada podria començar sense tota la plantilla degut a l'Entry/Exit

“L’Entry/Exit ens genera neguit”, reconeix el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma. Hi ha diverses preocupacions per part del sector: la primera, i evident, saber si finalment podran contractar tot el personal necessari per a la temporada, i la segona, temen que molts dels treballadors que “hem format durant anys” no puguin vindre al país.  “Andorra s’està posicionant cada vegada més cap a un client prèmium, i aquest requereix un servei prèmium”, diu Ledesma.

La temporada passada hi va haver 2.800 llocs de treball, 2.230 dels quals eren temporers; la meitat d’aquests s’allotjaven a instal·lacions de les mateixes pistes. Ledesma reconeix que “segurament haurem de fer esforços extraordinaris” per poder comptar amb la incorporació d’aquests treballadors, que “sense ells no seria possible dur a terme la temporada”. Tot i així, “estem treballant per solucionar-ho i poder contractar”, assegura Ledesma.