L’Associació de Tècnics d’Emergències Sanitàries (Atesand) va manifestar ahir a través del seu president, Josep Miquel Rodríguez, desconèixer la denúncia presentada per la Unió Sindical d’Andorra (USdA)  davant d’Inspecció de Treball per presumptes “irregularitats” laborals comeses per l’empresa Ambulàncies del Pirineu. Tot i així, l’entitat va assenyalar que abans de procedir a una acció d’aquestes característiques “s’haurien d’haver esgotat totes les vies de diàleg, cosa que no sé si s’ha fet”, i va voler expressar el seu suport en les seves reivindicacions als treballadors d’aquesta empresa, la majoria dels quals formen part de l’associació. “Creiem que l’última opció ha de ser una denúncia”, va explicar Rodríguez. 

L’associació, que fins i tot s’ofereix com a possible mediadora per trobar una solució entre les parts, opina que si s’ha produït el problema que es descriu en la denúncia de l’USdA és perquè fins ara a Andorra no s’han regulat els requisits que es necessiten per exercir de tècnic sanitari i tampoc la formació que s’ha de seguir. L’elaboració d’una normativa sobre aquesta professió va ser precisament el que va originar la creació de l’associació fa tan sols uns mesos, tot i que “no hi ha hagut cap avenç” des que es va plantejar la qüestió, l’octubre passat, al ministeri de Salut, segons va indicar Rodríguez. Segons el president d’Atesand, la desregulació actual fa que molts dels tècnics que disposen de més formació es passin del sector privat al Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS), on les condicions laborals són més bones. 

Des del SAAS es va rebutjar ahir fer qualsevol valoració en relació amb la denúncia presentada per l’USdA el dia anterior, tot i que és qui s’encarrega de fer la concessió d’aquest servei del trasllat d’ambulàncies programat i no medicalitzat. Així, en una breu resposta per escrit l’organisme es va limitar a indicar que “té un contracte externalitzat amb Ambulàncies del Pirineu per donar uns serveis de transport sanitari en unes condicions establertes en el plec de bases de l’edicte públic” que es va fer al seu dia. En aquest sentit el SAAS afirma que vetlla “perquè aquest servei es faci amb la màxima garantia de qualitat”, encara que no va detallar quins controls fa.