
L'alcalde de la Seu d'Urgell i diputat de CiU al Parlament de catalunya, Albert Batalla, ha lamentat la notícia de l'anul·lació de tots els vols de la companyia aèria Pyrenair a l'aeroport d'Alguaire i ha comentat que aquesta és una qüestió més que fa replantejar l'orientació de l'aeroport.
Batalla ha manifestat que de manera organitzada i sense improvisació s'ha d'estudiar quina és la formula per generar promoció econòmica al territori.La recent noticia de la suspensió de tots els vols de Pyrenair a l'aeroport d'Alguaire ha estat rebuda generalment amb decepció, i concretament l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, ha lamentat la decisió. Ha indicat, però, que ha estat la companyia qui ha optat per aquesta mesura i que ho ha fet per qüestions de problemes econòmics i perquè les rutes no han rebut la demanda que s'havia previst en un primer moment, però que 'això no vol dir que l'aeroport no pugui tenir un bon futur'.
Per a Batalla el que cal és 'actuar sense improvisar'. Els darrers fets són, segons opina, una qüestió més que 'ens fa plantejar que l'aeroport necessita una reorientació'. Aquesta reorientació hauria de passar per 'estudiar de manera pausada i amb la participació de tots els agents econòmics, socials i institucionals del territori com reactivar l'economia de l'entorn d'Alguaire'. La manera de fer-ho, segons apunta Batalla, es diversificant l'activitat de l'aeroport, i indica que 'Alguaire ha de ser la suma de petites apostes', que poden incloure l'aviació general, però també la formació o el transport de mercaderies, i que totes juntes han de permetre generar noves oportunitats per al territori.
Una de les observacions que ha fet l'alcalde de la Seu és que l'aeroport també s'ha de poder relacionar amb altres esdeveniments que ajudin a vincular-lo amb bones notícies, ja que 'si el que sent la gent són tot fets negatius, els ciutadans no voldran volar a Alguaire'.
Quant al conveni signat entre la Generalitat i la companyia Pyrenair per als vols de Vigo i Madrid a Alguaire, Batalla no ha pogut ampliar la informació sobre l'estat en que es troba el contracte. Per la seva banda, Andorra Turisme i Ski Andorra també van signar un conveni amb una aportació total de 130.000 euros, i en principi serà aquesta setmana vinent quan el ministre de Turisme i Comerç, Claude Benet, dirà en quin punt queda el contracte signat i quines solucions s'han trobat.