El Cos de Bombers no enviarà efectius per col·laborar directament en l’extinció dels incendis que afecten la zona de Bordeus. Així ho ha assegurat avui, preguntat sobre aquesta possibilitat, el director del cos, Jordi Farré, que ha deixat clar que “aportar ajuda a Bordeus amb el múscul que nosaltres tenim potser els generaria un problema més que una solució”.
En aquest sentit, Farré ha explicat que des del cos únicament es podria desplaçar al país veí una dotació formada per quatre o cinc bombers, un contingent que hauria d’integrar-se en un dispositiu molt més ampli i en un entorn amb sistemes de comunicació, logística i avituallament diferents.
Per això, des dels bombers s’aposta per col·laborar d’altres maneres que “potser no són tan mediàtiques però són molt més eficients, amb una col·laboració més real”, com per exemple reforçant la cobertura dels territoris propers perquè els seus efectius es puguin destinar als grans incendis. En aquest sentit, Farré ha posat d’exemple la recent participació amb mitjans aeris i terrestres en l’extinció d’un incendi de muntanya a l’Arieja o la col·laboració a l’incendi de la vall Ferrera. I ha reivindicat un model de cooperació transfronterera basat en l’optimització dels recursos disponibles i el suport mutu entre els diferents cossos d’emergència, explicant que per exemple quan els bombers de l’Urgell s’han de desplaçar per fer front a un incendi a una altra zona, “nosaltres agafem el sector de l’Urgell o el que ens determinin i donem servei des d’aquí”.