Decepció i esperança és el que ha deixat el pont de l’1 de Maig entre comerciants i hotelers. Mentre que des de la Unió Hotelera van apuntar que a les parròquies centrals l’ocupació ha oscil·lat entre el 90-95%, els comerços van lamentar que el volum de vendes hagi estat molt pobre.

“Hi havia gent al carrer, però no s’ha reflectit en les compres”, va assenyalar ahir la presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra,
Susagna Venable.
Segons va indicar el nou director i portaveu de la Unió Hotelera, Òscar Julián, les reserves d’última hora han permès augmentar el nombre de clients als establiments hotelers i arribar a aquest 90% d’ocupació a les parròquies centrals. Per la seva part, a les altes l’ocupació s’ha situat entre el 60 i el 65%.
Un dels aliats dels hotelers, tot i que les pistes d’esquí estan tancades, ha estat la meteorologia. El mal temps ha fet que algunes de les persones canviessin la destinació a última hora: “Hi ha hagut gent que ha canviat la platja per les compres al Principat”, va apuntar Julián.
Precisament, la meteorologia ha estat un dels principals maldecaps per als comerços. Segons Venable, “la pluja ho ha deslluït tot molt”, sobretot els espectacles de carrer. La presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants va qualificar de “molt dolent” aquest pont, que coincidia amb l’inici de la campanya Alguna cosa es mou
a Andorra.