Caldea i Unicef es donaran la mà una cop més per ajudar els més necessitats. Un any més, i ja en van cinc, un percentatge de la facturació que Caldea faci el proper diumenge 27 de juny anirà íntegrament a aquesta ONG, que realitzarà una campanya per millorar l’accés i el sanejament de l’aigua potable a Mauritània.


Miguel Pedregal, director de Caldea, va comentar a tall orientatiu, que l’any passat van passar pel centre termolúdic més de 400 persones, fet que va reportar a Unicef una recaptació de més de 4.000 euros. El director de Caldea va destacar que el preu de les entrades és l’habitual, és a dir de 34 per als adults, d’11 euros per als joves entre 12 i 17 anys i per als menors de 12, gratuïta.
En total, serà el 40 per cent del total recaptat el que s’endurà Unicef i la directora de l’ens a Andorra, Maria Rosa Babot, va destacar que el projecte resulta molt necessari atès que aquest país africà és un dels més pobres del planeta i necessita, entre moltes altres coses, ajuda per potabilitzar les seves fonts aqüíferes. Segons va comentar Babot, el 26 per cent de la població de Mauritània viu amb menys d’un dòlar al dia, i el 53 per cent utilitza fonts millorades d’aigua potable, mentre que només el 34 per cent disposa d’instal·lacions de sanejament adequades.
A més, en aquest projecte es volen assolir altres objectius, com ara assegurar les condicions d’uns 300 nens, atorgant-los una educació primària o centres de desvetllament. D’altra banda, també es preveu informar unes 100.000 dones en les seves competències essencials per a la vida.