Caldea, el centre d’oci termal d’Andorra, ha celebrat avui l’Assemblea General Ordinària d’Accionistes que ha estat presidida per Ramon Visent, vice-president del Consell d’Administració. Seguidament, el director general, en Miguel Pedregal ha pres la paraula i ha presentat l’informe de gestió del 2024, el pressupost pel 2025, que preveu un resultat net positiu de 2 milions d’euros, i els plans de futur de la companyia.
En el marc de l’Assemblea anual, el director general, Miguel Pedregal, ha comentat que el 2024, objecte d’aquesta junta, va ser un any de grans desafiaments per a Caldea ja que, coincidint amb la celebració del 30 aniversari, es va posar en marxa un ambiciós pla estratègic triennal per modernitzar la marca i l’edifici, inaugurar un hotel a la torre i reimpulsar així la rendibilitat del negoci. Un negoci que al llarg de la seva història ha rebut 11 milions de visitants i que va tancar el 2024 amb prop d’1,8 milions d’euros de resultat net, una xifra similar a la del 2023, tot i haver rebut menys clients a l’spa a causa del tancament per obres de la gran llacuna central de l’abril al juliol. “El repte és ambiciós” - ha dit Pedregal, que ha afegit que “pel 2025 hem pressupostat tancar l’any amb un resultat de 2 milions d’euros, un flux de caixa de 6,3 milions i pel futur, un cop posat en marxa tot el pla, hotel obert, instal·lacions renovades, tecnologia al servei dels usuaris i del client, cap el 2030, ens estarem apropant als 10 milions de flux de caixa”.
Seguint el full de ruta que marca el pla estratègic, Pedregal ha recordat que l’any passat es va completar el llançament d’un nova estratègia de marca, que vol erigir-se definitivament com a marca abanderada d’Andorra, i també va ser el torn de la reforma de la gran llacuna central, que és la icona principal d'aquesta transformació. Aquest 2025 es reformarà la llacuna exterior, que molt presumiblement obrirà les seves portes a principis del mes d’agost, i les instal·lacions tècniques i es començarà a substituir la coberta de vidre de la torre on s’encabirà l’hotel. I l’any que ve, el 2026, es completarà l’interiorisme de l’hotel, que ha d’obrir a mitjan estiu, es renovarà l’spa de la planta +1, conegut com spa Orígens. Paral·lelament es començarà a treballar als vestíbuls i en la construcció del pont del riu. En total, s’invertiran 32 milions d’euros, dels quals prop de la meitat ja s’han compromès, en un projecte arquitectònic que té com a objectiu modernitzar els espais més obsolets de l’edifici, millorar la circulació i la convivència dels diferents públics per tot l’edifici i donar una major obertura de Caldea al centre de la ciutat d’Escaldes-Engordany.
Pel que fa a la construcció de l’hotel, negoci amb què es completarà el pla estratègic, Pedregal ha confirmat que els primers treballs per construir l’hotel començaran pròximament amb la substitució dels finestrals de vidre de la Torre. “Aviat s’instal·larà una gran grua a la porta nord de l’edifici i una gran bastida mòbil, en forma de cinturó anirà baixant per la torre a mesura que anem canviant els vidres” – ha dit. Aquesta serà una de les estructures més impressionants mai abans instal·lades al sud d’Europa i en ella han treballat Tècnics especialistes que han construït altres estructures o sostres de vidre com la Terminal T4 o l’hotel Ritz de Madrid. Quan s’acabi amb aquesta capa de construcció del mur cortina, es començarà amb les instal·lacions i l’interiorisme.
En termes conceptuals, l’hotel es convertirà en l’epicentre de la bona vida i disposarà de 39 habitacions. Serà un establiment de categoria Upscale, Adults Only, i especialment dissenyat per a parelles hedonistes. La recepció estarà ubicada en un espai diàfan a la planta 0 i quedarà completament aïllada de la recepció dels spas situada a la planta inferior. Pel que fa a les habitacions, hi haurà de 4 tipus: estàndard, deluxe, premium i un dúplex d’estil apartament de 60 metres quadrats.
La inauguració de l’hotel suposarà la integració d’una nova font d’ingressos i implicarà, d’una banda, una transformació del model general de negoci i de la cultura organitzativa de Caldea i, d’una altra banda, la digitalització integral de la companyia i a la introducció de la intel·ligència artificial. Aquest és un projecte en el qual fa dos anys que es treballa i que veurà la llum a la primavera del 2026 amb l’estrena d’una nova arquitectura tecnològica i un nou mapa de solucions tecnològiques al núvol per a la gestió de cada negoci.