Caldea obrirà demà després d’una parada tècnica que ha permès renovar els colors i la imatge. Serà el primer pas en el desplegament del pla estratègic que el centre ha dissenyat per als propers tres anys, i al qual es preveu destinar uns 2 milions d’euros, si l’evolució econòmica és l'esperada. Això permetrà renovar les instal·lacions per créixer en clients i mantenir-se com a empresa capdavantera en el sector a Europa. La intenció és atacar el segment familiar amb “un concepte totalment original”, que no es pot trobar en cap altre espai, va dir el director de Caldea i Inúu, Miguel Pedregal.
El pla (que encara ha de ser avalat per l’assemblea d’accionistes) preveu l’habilitació d’un espai dedicat a les famílies –a mig camí entre un spa i un centre per a infants– de cara a l’any que ve. A més es projecten novetats en els tractaments, la restauració i la botiga. Es tracta d’“actualitzar el concepte perquè els mercats evolucionen”, va dir Pedregal. Així, s’aposta per posicionar Caldea com un espai en què les famílies tenen una fórmula d’oci que es pot allargar més d’un dia. Un concepte que conviu amb el producte que ofereix Inúu, de desconnexió i relax. Això ofereix una “universalitat en l’oferta” que pot agradar a tots els turistes que visiten Andorra.
Quant als primers canvis efectuats en aquesta parada tècnica, s’hi han destinat 500.000 euros. Segons va explicar l’arquitecte del termolúdic, Jean-Michel Ruols, passats vint anys l’edifici necessitava una reforma. Els treballs han consistit a canviar la pintura de l’estructura de la llacuna, que ha passat de verda a blanca. Ruols va indicar que aquest color permet jugar amb la llum i posar en relleu l’aigua, al mateix temps que va afegir que escenifica el “casament” entre Caldea i Inúu, de colors més foscos.
Així mateix, s’han canviat materials i s’ha instal·lat nova il·luminació. Ruols va destacar la rapidesa amb què s’han realitzat les obres, ja que durant dinou dies han estat treballant unes 50 persones dia i nit. Des del centre es va posar en relleu que l’any que ve el canvi encara serà més radical, i permetrà distingir els moments que hi ha espectacles i el projecte per als infants.
La cònsol major d’Escaldes-Engordany i presidenta de la Semtee, Trini Marín, va explicar que tot aquest pla estratègic ha de permetre també renovar la confiança dels operadors nacionals i internacionals.