Última sessió la d’ahir del cicle Scalada, l’espectacle que durant cinc anys ha portat el Cirque du Soleil a Andorra. El ministre de Turisme, Francesc Camp, es va mostrar satisfet d’haver superat l’afluència d’espectadors registrada l’any passat en gairebé 2.000 persones i arribar a 107.000, un fet que semblava “missió impossible”. A més va destacar “les xifres mai assolides” d’ocupació en les 22 representacions programades, que es van situar en el 97%. Per Camp, aquestes dades indiquen que “l’espectacle novament ha agradat”.
Com en les anteriors edicions, es va posar a la venda 110.000 entrades, la meitat a peu dret i la meitat assegudes. D’aquestes últimes, més del 67% s’han venut a través d’allotjaments turístics, agències de viatges i operadors turístics. Des del Govern es va assegurar que els mecanismes i els canals de comercialització han funcionat. Així mateix, tenint en compte que s’ha passat dels 105.059 espectadors de fa un any a 107.000 aquest 2017, el titular de Turisme preveu que l’impacte en l’economia del país també sigui superior (al setembre es disposarà del balanç definitiu).
Per altra banda, l’executiu continua negociant amb la companyia canadenca per donar continuïtat a aquesta col·laboració. El que es vol és una “creativitat diferent” mantenint, però, la mateixa estructura pel que fa a capacitat i emplaçament. El canvi de format (no tan ambientat en el país), el fet que sigui un espectacle mai vist a Europa i el preu són els punts més crítics de la negociació. En el cas que el cost s’apugi, es valorarà “augmentar una mica el preu de l’entrada o posar més places assegudes” perquè el cost global no creixi. Amb tot, el ministre de Turisme es va mostrar convençut que s’arribarà a un acord com a mínim per als propers dos anys. “Gairebé segur”, va dir, i va afegir que es preveu tancar el pacte cap a la tardor. En aquest sentit va remarcar que “hem vist que és un revulsiu per al turisme pel mes de juliol”. Així, va recordar que des del 2013 han crescut un 43% les entrades de turistes durant aquest mes i que la Unió Hotelera preveu que l’ocupació sigui del 70%, 25 punts per sobre de fa quatre anys. Per tot plegat va dir que “ens fa falta aquest tipus d’oferta nocturna d’oci, de cultura, per continuar sent atractius al juliol” més enllà del que ofereixen les estacions, Caldea, Naturlàndia i el comerç. Scalada Stelar ha tingut un cost de 2,3 milions a més d’1,2 milions de les despeses logístiques.