La direcció de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) i el Col·legi d’Odontòlegs han arrencat les negociacions per renovar el conveni, una primera trobada que va servir per abordar les nomenclatures d’alguns dels actes que els professionals consideren que han quedat obsoletes, segons va explicar la presidenta de la parapública, Montserrat Capdevila, que va destacar que sembla que “anem per bon camí”. 

Capdevila ha considerat del tot “legítima” la demanda dels odontòlegs i la dels metges, que han denunciat també el conveni, ja que ens trobem “en una època postpandèmica amb una inflació molt alta a la vegada que les tarifes d’aquests col·lectius no s’han tocat durant molts anys”.

“Parlant la gent s’entén i arribarem a bon port”, va destacar la presidenta de la CASS, que s'ha mostrat del tot tranquil·la malgrat que la revisió dels convenis o la possible entrada dels psicòlegs a la cartera de serveis no estiguin previstes al projecte de pressupost, fet en base a una inflació del 4,5%, ja que es tracta de despeses corresponents al capítol de transferències i aquestes “són ampliables fins allà on calgui”. 

Encara lligat amb els odontòlegs, el director d’Atenció al Públic, Pensions i Convenis de la parapública, David Caubet, ha explicat que des de la CASS s’està treballant perquè a partir del gener els actes més costosos que realitzen els dentistes entrin també dins del tercer pagador per als majors de 65 anys. 

Nou portal web
Capdevila i Caubet han fet aquestes manifestacions en l’acte de presentació de  , com va reconèixer Caubet, que va explicar que també es millorarà el portal privat d’empreses i comptes propis, si bé l’actualització es farà efectiva durant el primer semestre de l’any vinent.

Caubet, que ha detallat que des de la posada en marxa dilluns a les deu de la nit i fins ahir a quarts d’onze del matí els usuaris ja havien fet 250 tràmits a través del nou portal, va justificar la necessitat de millora del web al·ludint que a dia d’avui la CASS té una mitjana de 50.000 tràmits en línia al mes, el doble que qualsevol altre tipus d’interacció amb la parapública, ja sigui presencial, telefònica o a través del correu electrònic.

Així amb la millora, que s’ha treballat durant un any i per a la qual s’ha consultat usuaris de diferents perfils, s’ha fet un disseny més modern i “menys carregós” alhora que s’ha buscat facilitar la navegació creant accessos ràpids per a aquelles consultes més freqüents. També s’ha facilitat la cerca d’informació, creat un nou llistat de tràmits i donar més visibilitat a les novetats, com podrien ser els canvis legislatius.

Pel que fa al portal privat, Caubet, que va indicar que la voluntat és que a la llarga tots els tràmits de la CASS es puguin fer en línia, va explicar que s’ha adaptat la navegació per a tauletes i mòbils, a la vegada que l’assegurat veu la seva informació i la dels seus beneficiaris, si és el cas, a l’instant. També s’ha donat una major visibilitat a informacions d’interès com poden ser de pagaments o de l’estat dels tràmits.