El Comú de Canillo ha organitzat, amb la Federació Andorrana d’Esports Adaptats, una prova pilot per provar l’accessibilitat del pont tibetà.
 

Com fem el pont tibetà més accessible? De quina manera podríem adaptar al màxim possible la instal·lació perquè fos visitable absolutament per a tothom? Són algunes de les preguntes que es va plantejar el Comú de Canillo i que ahir va començar a respondre amb la celebració d’una jornada inclusiva a la instal·lació turística, amb la col·laboració de la Federació Andorrana d’Esports Adaptats (Fadea), que va servir de prova pilot i que es pot dir que va ser tot un èxit. 

Segons va explicar el cap del departament de Cultura i Turisme del Comú de Canillo, Francesc Oriol, la jornada va permetre determinar quanta gent fa falta per poder apropar persones que van amb cadira de rodes al pont, per exemple, i descobrir quines “petites” coses es poden fer per tal que les persones amb discapacitat puguin accedir-hi amb la màxima autonomia possible”, com gravar les escales d’accés per a les persones invidents o afegir una corda de suport per a les persones amb mobilitat reduïda. 

També va servir per veure que, malgrat que les cadires de rodes poden circular amb relativa normalitat dins el pont, es fa “difícil adaptar” el seu pas amb altres usuaris per l’amplada del pont. Així, a aquestes persones se les pot rebre en jornades especials com la que es va organitzar ahir i que el Comú canillenc busca repetir amb més freqüència al llarg de l’any.

Des de Fadea, el seu director tècnic, Carlos Alberto de Jesús, va assenyalar que s’havia provat viable la visita de persones amb cadira de rodes al pont. Ahir, quatre van travessar el pont, acompanyats d’una quarantena d’altres federats (persones amb diferents discapacitats) i voluntaris, que tots van “flipar” i s’ho van passar “superbé” amb les “vistes impressionants” i “l’aventura” de creuar-lo. “El pont dona més facilitats de les que en un principi es pot pensar”, va manifestar agraint el suport rebut per part del Comú de Canillo en la visita. En aquest sentit també va apuntar que “és cert que una rampa o un elevador ajudaria molt”, especialment per a les cadires de rodes, que ahir es van haver de pujar amb la força dels voluntaris. Una maniobra que per de Jesús va ser “molt fàcil ja que les escales d’accés “estan pensades perquè la gent arribi molt bé i sigui fàcil de pujar”, ja que hi ha replans que ajuden al descans. “I si portes un equip de voluntaris com el que hem portat, és molt i molt fàcil”, va assegurar mentre destacava el fet que el Comú hagi fet la prova per veure les necessitats del col·lectiu i com s’hi pot donar resposta.
 

25 anys gaudint de l’esport
La jornada d’ahir també va ser “el primer gran dia de celebració” dels 25 anys de l’entitat. Serà, segons va avançar el director tècnic , “un mes i mig de celebració, perquè 25 anys no es fan cada any i s’ha de celebrar tota aquesta família que hem vingut aquí i com gaudim de l’esport quan estem junts”.