Compaginar el Cirque du Soleil amb l’Andorra Mountain Music. Aquest és el repte que té Andorra Turisme aquest estiu. Segons el gerent de la societat pública, Betim Budzaku, s’està duent a terme una “negociació paral·lela” per “equilibrar les dates dels esdeveniments, i una cosa depèn de l’altra”. 

Així doncs, d’una banda es negocia amb Cirque du Soleil “des de zero”. Segons Budzaku, “les dades són tan positives que no deixen dubtes” a fer un nou contracte amb la companyia canadenca. I alhora, el de l’Andorra Mountain Music “és un concepte perfecte”, d’un festival de música a les muntanyes, que és “un punt diferenciador que tenen poques destinacions”. 

Per tant, s’estan mirant dates i pressupostos per buscar “un equilibri en tots els sentits”, ha manifestat Budzaku a preguntes de la premsa després de presentar la campanya d’Andorra Turisme per a la temporada d’hivern que tot just arrenca. Són “moltíssimes coses” que s’estan negociant i que estan “pendents de definir”, com poden ser pressupostos, dates, durades de contracte i altres,  segons ha apuntat el gerent de la societat pública, que s'ha mostrat confiat que “abans que acabi l’any ho puguem tenir definit”, encara que pel juliol “encara tenim temps”.

Després de l’última funció del Cirque du Soleil d’aquest passat estiu, des d’Andorra Turisme es va voler estudiar el retorn que havia tingut abans d’apostar clarament per arribar a un nou contracte amb la companyia canadenca, i alhora es buscava un nou encaix per a l’Andorra Mountain Music, que l’hivern passat va quedar aparcat mentre se li buscava un nou encaix, que ara se li troba a l’estiu. “És una opció vàlida, viva a l’estiu”, ha assegurat Budzaku.


3,9 milions per a la promoció d’hivern
La campanya d’hivern per a la promoció exterior d’Andorra, que començarà dimecres, té un pressupost total de 3,9 milions d’euros. Això són uns 700.000 euros menys que l’hivern passat, segons Budzaku, ja que enguany no cal fer un nou espot publicitari i tampoc s’han d’organitzar unes finals de la Copa del Món d’esquí. L’objectiu d’aquesta campanya  és mantenir els bons resultats de l’any passat, quan es van assolir 6,3 milions de pernoctacions. Dels 3,9 milions d’inversió total, dos es destinen a la comunicació amb el consumidor final, un als operadors turístics i un altre al patrocini d’esdeveniments.