
El ministre d’Ordenament Territorial, Medi Ambient i Agricultura, Vicenç Alay, va manifestar ahir durant la benedicció del bestiar a la Rabassa d’Ordino que el Govern té previst d’incloure en el pressupost 2010 una quantitat per a l’escorxador nacional.
I és que són conscients que és una peça clau pel que fa a les polítiques de foment de la pràctica ramadera. També va assegurar que l’actual executiu intentarà donar continuïtat a aquelles polítiques per al foment de la pagesia que estan donant resultats, com el programa de la carn de qualitat.Alay va posar de manifest que ja ha mantingut una reunió amb el sector i que ja els ha pogut transmetre que “no hi haurà cap gir brusc” en determinades mesures, i va afegir que entre els projectes en què es treballarà hi ha el de la raça bruna, per acabar-lo de consolidar. Alay també va manifestar que el món de la pagesia va viure un punt d’inflexió en el moment en què les institucions van esmerçar esforços a revitalitzar el sector. I sobre aquesta implicació es va manifestar la cònsol menor d’Ordino, Consol Naudi, que es va mostrar satisfeta pel fet que el volum de persones que es dediquen al món de la pagesia dins la parròquia es mantingui o, si més no, que no va a la baixa.
Ahir un total de 140 caps de boví i unes 60 eugues van ser traslladats des de la Coma del Forat fins a la Rabassa d’Ordino. Hi van ser moltes les persones que van assistir a l’acte, que va arrencar amb la benedicció. Tot seguit es va repartir la carn que s’havia preparat, consistent en 300 racions. Entre les autoritats assistents, a banda d’Alay i dels membres del Comú d’Ordino, també hi eren presents cònsols d’altres parròquies, consellers generals i el subsíndic, Esteve López.