Correos dedica un segell a les excursions andorranes en 4x4. Segons l'empresa de missatgeria, s'ha elaborat una tirada de 45.000 exemplars, amb un valor facial de tres euros, que es poden adquirir a l’oficina central de Correos d’Andorra la Vella, a través de Correos Market, contactant amb el Servei Filatèlic a l’adreça electrònica atcliente.filatelia@correos.com o trucant al 915 197 197.

Mitjançant una nota de premsa, Correos explica els motius de la creació d'aquest nou segell. "Des que va començar la sèrie 'Andorra Mítica', s’han emès diferents segells que mostren llocs i activitats que s’han desenvolupat al Principat anys enrere i que tenen el seu espai en el record popular dels seus habitants", comença explicant la nota de premsa.

Als anys 60 i 70, Andorra va experimentar un auge del turisme de masses a mesura que es democratitzaven les vacances a Espanya i s’havia estabilitzat la recuperació econòmica de França després de la Segona Guerra Mundial.

Els visitants se sentien atrets no només pels preus competitius i la gran varietat de productes que oferien les botigues d’Andorra, sinó també per l’interès a descobrir el paisatge del país.

Durant aquest boom turístic, van sorgir diferents empreses que oferien excursions en vehicles 4x4 a les zones més allunyades d’Andorra.

Aquestes empreses, com ara Excursions Lito, Excursions Baró, Excursions Font o Excursions Coll, disposaven de flotes de vehicles col·lectius modificats per transportar turistes a les muntanyes d’Andorra com si fos un safari.

Autobusos amb els sostres serrats, vehicles tot terreny descapotables i amb bancs correguts instal·lats als espais del maleter, pintats amb colors vius i retolats amb el nom de les seves empreses, van ser alguns dels vehicles que van circular pel territori en aquelles dècades.