Diari digital d'Andorra Bondia

David Caubet: “Equilibraríem les despeses del Palau amb un increment de clients del 30%”


Escrit per: 
S. M.

Nomenat fa poc més d’una setmana nou director del complex canillenc, David Caubet afronta el seu nou repte amb les idees molt clares i amb la màxima de fer un pas endavant al Palau de Gel que el porti a la modernitat.

¿Com un enginyer en telecomunicacions acaba dirigint el Palau de Gel de Canillo?
Sóc enginyer de formació, però sols he exercit sis mesos ja que sobretot he estat en departaments de màrqueting, i quan va sorgir l’oportunitat de dirigir el Palau de Gel no m’ho vaig pensar, perquè era un repte molt bo per a mi i penso que el puc portar bé.

Suposo que és conscient del salt quant a responsabilitat que suposa aquest nou càrrec…
Entenc que és una estructura molt estimada per Canillo, i és una responsabilitat molt gran per a mi. Se’m va escollir perquè hi havia la necessitat de trobar algú que conegués el mercat andorrà i el turístic i que tingués una vessant de màrqueting perquè el Palau fos més dinàmic.

¿Aquest dinamisme és el que farà que el Palau, que no passa pel seu millor moment, giri full?
El que és prioritari és segmentar el mercat, saber quin és el nostre client i saber cap a on ens dirigim. Hem de mirar quins són els productes que tenim, veure la consonància amb el que vol el mercat, reflexionar per saber si estem ben posicionats i veure si oferim el que demana el client.
Més enllà d’això, cal posicionar més bé el Palau. Ens comuniquem amb una imatge corporativa que ens situa com un producte de família, quan podem oferir moltes més coses. Canviar el posicionament que tenim al mercat serà la segona tasca a fer per ampliar l’espectre de clients. Ens caldrà millorar la promoció i la comunicació i anar a captar clientela, sense esperar que vinguin. Hem de ser més proactius.

Mònica Bonell comentava fa uns mesos que el Palau s’integraria en l’oferta comercial de Grandvalira. ¿Això serà així finalment?
Ja s’ha parlat amb Grandvalira i aquesta tasca ja s’ha fet. Els paquets s’estan ampliant amb una oferta preesquí per optar a venir al Palau. Aquesta és la primera acció que hem dut a terme. Tot i això, estic pendent de parlar amb la direcció de Grandvalira i volem fer moltes més coses.

Suposo que, partint del que ha dit abans de la imatge corporativa del Palau, no es trigarà gaire a fer-hi un rentat de cara...
Sí, hi estic totalment d’acord. La imatge del Fresquet ja ha fet la seva feina –molt bona, per cert–, però s’ha de renovar. S’ha de fer un pas endavant i ens hem de tornar a posar de moda. Ens cal una imatge moderna, activa i innovadora. Ens hem de fer atractius, ja que el primer que veu el client és la imatge. No sabem si ho canviarem tot o si farem un rentat de cara. Cal estudiar-ho.

¿Serà immediat?
No, perquè una marca t’acompanya durant molts anys. És per això que aquesta temporada la passarem amb el logotip antic i el canvi fort es veurà a partir de l’any vinent. No vull tenir pressa amb això.

Independentment de la situació econòmica, ¿troba que cal inversió per captar més turistes?
En aquest moment, el producte que tenim és prou bo perquè el turista l’apreciï i no faci falta inversió per fer venir clients. El que sí que és cert és que en fases posteriors hem de ser innovadors perquè els clients no s’avorreixin i tinguin coses noves per visitar. Una prioritat és treure més rendiment a la pista de gel, a la restauració i a l’auditori, i cap aquí ha d’anar la inversió en el futur.

Entenc, per tant, que no s’abaixarà el preu sinó que s’incrementarà la qualitat.
Exacte. El posicionament de Canillo sempre ha estat buscar un client de poder adquisitiu mitjà-alt, qualitat en comptes de volum, i les nostres accions hi han d’estar en consonància. Els preus quedaran igual de cara a la temporada vinent, i com a màxim s’incrementarà l’IPC.

Suposo que tot es redueix a augmentar les vendes per arribar a un equilibri entre les despeses i els ingressos. ¿Quant s’hauria d’incrementar el volum de clients per arribar a un punt mort?
L’ideal és que la part turística pugui compensar les pèrdues del gimnàs i la piscina. Estaríem parlant d’un increment d’entre un 20 i un 30 per cent dels ingressos en la part comercial per assumir els costos esmentats. És difícil, donada la conjuntura actual.
Canviant de qüestió. Al tancament de l’exercici es van quantificar unes pèrdues de 400.000 euros. ¿Com es pensa reflotar la situació?
Hi ha hagut pèrdues, però tampoc no són tan preocupants, ja que es van compensant de mica en mica. El Palau té uns costos fixos elevats, que no es poden reduir de cap manera, i treballem en un pressupost acurat. Penso que si augmentés el volum de clients i s’arribés a les xifres de fa tres anys, es remuntaria la situació.

¿Es concessionarà l’explotació del restaurant o s’ha descartat aquesta idea inicial?
De moment s’ha descartat. Sempre som a temps de privatitzar, tot i que la restauració ha d’aportar un volum important d’ingressos. Si no ha funcionat fins ara és per falta de clients al Palau, ja que una cosa va amb l’altra: si hi ha clients, el restaurant funcionarà.

Pel que fa a personal, ¿es farà algun reajustament a la baixa de la plantilla?
De moment mantindrem l’equip i l’estructura. S’ha fet una bona feina per equilibrar l’estructura de l’empresa. Trobo que algun departament va una mica coix i que potser s’hauria de contractar algú de suport. Cal anar cap endavant i no cap enrere. La part comercial s’ha d’ampliar per anar a buscar clients a fora.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic