L’estació de Pal acollirà aquest dissabte, 13 de setembre, un dia d’activitats que tenen com a objectiu recaptar fons per a diferents entitats andorranes. La iniciativa sorgeix de la comunitat angloparlant, sota l’aixopluc del Club Internacional d’Andorra, i ve a afegir-se a la fira de Nadal que organitzen des de fa 25 anys. Segons van resumir des de l’organització, la jornada és “una manera per als residents passius, la majoria angloparlants i jubilats, de poder donar les gràcies per poder viure en un país tan maco i agradable”, divertir a tothom (tot i que es fa èmfasi en els infants de 3 a 12 anys) i obtenir diners per a causes benèfiques.
El programa arrencarà a les 10.30 hores a la Caubella. A les onze començarà una caminada benèfica, que transcorrerà per un circuit d’uns 800 metres i que està previst que finalitzi a la una del migdia. Els participants hauran de trobar patrocinadors, que entregaran una quantitat per cada volta que completin. Els diners que es recaptin aniran a parar a l’Associació de Dones d’Andorra (ADA), l’Associació Protectora d’Animals, Plantes i Medi Ambient (Apapma), Càritas d’Andorra la Vella, Creu Roja, Dames de Meritxell, l’Església Sant Jordi, Infants del Món, Laika, els Petits Cantors, Intermon Oxfam, Unesco i Unicef. A partir de les 11.30 hores hi haurà activitats tradicionals com la competició Estira-i-arronsa i a les dotze del migdia, els jocs (costarà cinc euros participar en tots). A més, s’han preparat diferents activitats (com Pica la Rata o la Cursa dels cargols), pintura de cares i una tómbola. També es podrà aconseguir un pot de melmelada ple de petits obsequis després de donar un euro. Altres accions inclouen la celebració d’una rifa i tast de pastissos.
Així mateix, a la una del migdia hi haurà una exposició de gossos. Es podrà participar en diferents categories, relacionades amb el gos més veterà, el millor ensinistrador jove, el gos més bonic, el pèl natural més colorit, la cua més remenadora, els ulls més atractius, els millors sis potes o el millor gos de l’exposició.  Per participar en cada categoria es preveu un donatiu d’un euro.  Les inscripcions per a la caminada i l’exposició de gossos es podran realitzar a les deu del matí.
La jornada també comptarà amb la col·laboració de l’estació de Pal. Així, dels 12,50 euros que costen les activitats, es donarà 2,50 euros a l’organització i es rebaixarà el preu del telecabina a 6 euros. Aquesta promoció també inclourà un entrepà i una beguda i estarà en vigor cada cap de setmana fins al Dia mundial del turisme, el 27 de setembre. Tal com va explicar el conseller massanenc Sergi Balielles, això ha de permetre apropar l’estació i fer que més gent hi pugui accedir durant aquesta jornada.
Segons va explicar des de l’organització Chris Morgan, la intenció és que aquesta iniciativa es pugui repetir en un futur, tot i que això dependrà de l’acollida que tingui. La finalitat és que es pugui recaptar un volum important de diners. Un dels organitzadors de l’esdeveniment, Peter Tawll, va remarcar, però, que el primer objectiu és di­vertir-se.
La iniciativa compta amb la col·laboració del diari BonDia i el grup CISA. Altres associacions beneficiàries seran l’AFMMA i Animals dels Pirineus.