La Setmana de la diversitat cultural arriba ja a la setzena, la qual cosa significa que és una cita "totalment consolidada" i "esperada" de l'agenda cultural de la parròquia, segons ha reivindicat avui la consellera de Social, Joventut i Espai Ciutadà, Maria Nazzaro, en la presentació del certamen, que tindrà lloc entre l'11 i el 16 de maig i comptarà amb divuit entitats participants.

“Impulsem aquesta celebració amb un objectiu clar: fer valdre la riquesa cultural del nostre entorn i fer-ho de la mà de les entitats que el fan viu, divers i proper”, ha destacat Nazzaro, que ha detallat que la programació s'ha concebut de tal manera que sigui "propera i oberta a tothom, participativa" i, en aquesta línia ha remarcat les activitats de petit format, que són esdeveniments "més íntims" però que esdevenen espais ideals per a la "reflexió" i per a "aprendre". 

Una de les novetats destacades d'aquesta edició serà l’acte inaugural, previst per a l’11 de maig. I és que el tret de sortida el donarà al Teatre Comunal l’espectacle de dansa Un recorregut per Colòmbia a través del ball, a càrrec de l’associació madrilenya Nativos de Macondo, una iniciativa impulsada de manera conjunta amb l’ambaixada de Colòmbia, el ministeri d’Exteriors i l’àrea de Cultura Activa del Govern. “És una proposta que s’allunya del format habitual, però que manté el paper actiu de les entitats del país”, ha defensat Nazzaro, que ha explicat que en el transcurs de la setmana es duran a terme activitats que combinaran accions de petit format, com  la tradicional conferència organitzada per la Societat Andorrana de Ciències, tallers de cuina adreçats a diferents públics i un ball social d’estil caribeny.

En relació amb el projecte col·lectiu, la consellera ha explicat que aquest any es portarà a terme a la plaça Guillemó, on sota el títol Una plaça que balla, s'inscriurà a les rajoles els  noms de balls representatius de diferents cultures, amb la voluntat que l’espai "sigui un reflex de la convivència cultural més enllà de la setmana d’activitats".

El dissabte 16 serà el dia de la tradicional cercavila des de la plaça de la Rotonda fins a la plaça Guillemó a partir de dos quarts de dotze del migdia i la mostra gastronòmica La diversitat a taula, a partir de les dotze a Guillemó, a més de les diferents mostres de folklore que tindran lloc en aquest punt. Tal com ha destacat el representant de l’Associació Cultural de Residents do Alto Minho em Andorra, Christian Fernandes, la mostra vol ser "un tastet" de les diferents cultures i comptarà amb la participació de deu entitats.

Precisament, i interpel·lat sobre la pèrdua de població portuguesa al país, Fernandes ha admès que part de la població, especialment en la franja d’edat entre els 40 i els 50 anys i amb molts anys treballant al país, opta per marxar davant unes condicions de vida que considera cada cop més exigents.