El Govern ha aprovat l’obertura de la convocatòria dels ajuts complementaris andorrans a projectes europeus Poctefa 2026, una iniciativa destinada a reforçar la participació d’entitats del país en projectes de cooperació transfronterera vinculats a la recerca i la innovació.

La convocatòria, impulsada pel ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, té com a objectiu finançar accions de recerca desenvolupades per institucions andorranes que formin part de projectes programats i finançats en la segona convocatòria del Programa INTERREG VI-A Espanya-França-Andorra (Poctefa 2021-2027).

La dotació global de la convocatòria s’ha incrementat en un 25%, fins als 125.000 euros, un augment que respon a la línia estratègica del Ministeri de fomentar la millora de l’ecosistema de recerca d’Andorra.

Els ajuts es concediran d’acord amb els principis de publicitat, concurrència i objectivitat. El finançament podrà cobrir totalment o parcialment l’import sol·licitat, en funció de la valoració obtinguda per cada candidatura.

Poden presentar sol·licitud institucions universitàries, centres de recerca i tecnologia, fundacions, empreses, administracions públiques i altres actors socioeconòmics d’Andorra que participin, com a socis o associats, en projectes aprovats en la segona convocatòria Poctefa 2021-2027.

Per accedir als ajuts, les entitats hauran, entre d’altres, de participar en un projecte programat i finançat en la segona convocatòria de projectes Poctefa 2021-2027; justificar que duen a terme accions vinculades amb la recerca en el marc del projecte.

El termini per presentar les sol·licituds, que s’hauran de tramitar virtualment a través de la seu electrònica del Govern, s’obrirà el 19 de març i finalitzarà el 19 de juny.

La convocatòria valorarà especialment l’interès dels projectes per a Andorra i la seva alineació amb els eixos estratègics definits pel Govern, com ara la sostenibilitat, el turisme i el canvi climàtic, l’estudi del patrimoni cultural o natural andorrà, l’urbanisme i la resiliència i l’educació i la tecnologia.

Andorra forma part de la zona elegible del programa Poctefa, fet que permet a les entitats andorranes participar en projectes europeus de cooperació territorial. Tot i això, el Principat no pot rebre finançament europeu FEDER. Per aquest motiu, el Govern activa aquesta convocatòria complementària, amb la voluntat de donar suport a les accions de recerca impulsades des d’Andorra i d’incrementar la internacionalització del sistema andorrà de recerca.

Per a més informació, les persones i entitats interessades poden adreçar-se a l’Àrea de Recerca del Departament d’Ensenyament Superior, Recerca i Innovació Tecnològica o consultar la documentació disponible a la Seu electrònica del Govern d’Andorra.