Diari digital d'Andorra Bondia
Esquiadors a les pistes d’esquí de Grandvalira.
Esquiadors a les pistes d’esquí de Grandvalira.

El 50% dels clients de Grandvalira ja no provenen del mercat espanyol


Escrit per: 
M.S.C. / FOTO: Grandvalira

Grandvalira ha anat reduint la dependència del mercat espanyol. Fa deu anys, el pes d’aquest mercat era del 66%, un 2% era andorrà, mentre que la resta era internacional. Avui en canvi el mercat espanyol només suposa un 48% dels esquiadors i la resta provenen d’altres mercats internacionals. “El 50% del nostre client ja no ve del mercat espanyol”, va destacar el director general de Grandvalira Nevasa, Alfonso Torreño.
Així va remarcar que el domini esquiable té ara un mercat francès “molt potent”, un mercat anglès “que continua sent molt important per a nosaltres”, un client rus que havia crescut molt i ara està “estable en una xifra important”, i s’han obert nous mercats que s’han anat treballant per tal de cobrir períodes vacacionals diferents als que tenia el mercat espanyol, com poden ser els països del nord d’Europa, Bèlgica, Països Baixos, Polònia o Israel. Així va posar en relleu que s’ha pogut “obrir aquesta base de clients, perquè dependre d’un únic mercat és molt arriscat”. En aquest sentit, el director general de Grandvalira Nevasa va destacar que “gran part del creixement dels últims anys ve del mercat internacional”.
Torreño va explicar que el canvi registrat els darrers deu anys ha estat possible gràcies a l’estratègia d’internacionalització de la marca i també a l’aportació d’Andorra Turisme, que “ens ha permès arribar a aquests mercats, explicar el producte que tenim i fer campanyes conjuntes”.
En tot cas, un dels objectius de Grandvalira ha estat també “anar treballant” el client espanyol, que és un mercat més fàcil, ja que té més coneixement d’Andorra i de Grandvalira. El mercat espanyol, que es considera un mercat internacional (el de proximitat seria Catalunya), també ha registrat un augment els darrers anys. Torreño va afirmar que per a Grandvalira és important l’aposta per atraure clients de llarga estada, que són els que passen entre quatre i sis dies a Andorra i a l’estació, perquè “és un client que per a nosaltres és molt rendible però també deixa molt a l’estació”. Així, va apuntar que “el creixement que hem tingut durant els darrers anys ha vingut d’aquest client de llarga estada, que és l’aposta estratègica” de Grandvalira. De totes maneres, el mercat de proximitat segueix tenint un volum molt important al domini esquiable.
Amb relació al client rus, Torreño va indicar que es tracta d’un mercat complicat, que registra pics en funció de l’economia i per temes polítics interns. Amb tot, va destacar que després de la caiguda que es va produir fa uns anys “hem aconseguit una base força estable treballant amb els turoperadors”. Davant d’aquest escenari, el director de Grandvalira Nevasa va exposar que “créixer [en client rus] serà més complicat, però mantenir la base de clients, que per a nosaltres és una base important, ja ens va bé”.
Torreño també va apuntar que “l’aposta per dimensió, oferta i producte fa que puguem competir de tu a tu amb estacions dels Alps, que tradicionalment eren les que escollien aquests clients que volien passar més de quatre dies o una setmana d’esquí”.

 

Grandvalira
neu
esquí

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte