El bus interparroquial entre la capital i Escaldes-Engordany serà una realitat a partir del 29 de setembre. Serà un servei gratuït que funcionarà de dilluns a divendres amb una capacitat per a 20 passatgers. Sortirà a les 7 del matí del Comú d’Andorra la Vella i a les 7.15 hores de la parada de Caldea, a Escaldes. L’últim bus sortirà de la capital a les 20.20 i d’Escaldes a les 20.35. La freqüència de pas serà de 40 minuts i tindrà un total de 15 parades. L’empresa adjudicatària ha estat Novatel i el servei costarà 62.272 euros finançats a parts iguals per les dues administracions comunals. Així ho han presentat aquest matí la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, i el cònsol major d’Andorra la Vella, Sergi González, que esperen que el bus “tingui una bona acceptació”.
De moment, el projecte es planteja com una prova pilot de sis mesos durant els quals s’anirà recollint periòdicament l’opinió dels usuaris a través d’enquestes per veure si s’han de fer retocs i modificacions en el plantejament inicial del bus interparroquial si es consideren convenients, tal com ha assenyalat González.
Ambdós cònsols han volgut recordar que aquesta proposta de bus interparroquial la portaven en el programa electoral fruit d’una necessitat que s’havia identificat: donar resposta als ciutadans que han de fer gestions administratives i han d’acudir al Govern o a la CASS, per exemple, i també a l’hospital i als centres educatius. També han volgut posar en relleu que la posada en marxa és “un exemple de la bona col·laboració entre administracions que busquen optimitzar recursos per facilitar la vida als ciutadans”.
D’altra banda, Gili ha volgut puntualitzar que el bus interparroquial “no té la vocació de reemplaçar la línia circular” que el Govern va decidir eliminar en posar en marxa la nova reestructuració de les línies interurbanes. En aquest sentit, s'ha referit a les diferències amb l’antiga LC, ja que la nova proposta no passa pel carrer de l’Obac i a més de parar a la Sardana, per exemple, amplia l’itinerari per l’interior de la parròquia d’Andorra la Vella fins a arribar al Govern o a la CASS. Tot i que no va voler entrar en els motius pels quals l’Executiu va decidir suprimir la línia circular, la cònsol sí que ha defensat que fer servir l’argument econòmic no és el més adequat quan es parla d’un servei públic.
Per la seva banda, González també ha destacat que la iniciativa és una bona mostra de “l’aposta per la mobilitat sostenible i responsable”. Preguntat sobre si la implementació del nou servei podria suposar un replantejament de les línies comunals, ha manifestat que “és un primer pas que veurem on portarà” i posteriorment ja s’estudiarà si s’obre la porta a optimitzar millor les línies parroquials.
En qualsevol cas, el que sí ha volgut subratllar el cònsol és que amb el nou servei de bus es farà una bona cobertura de tota la vall central perquè va “des de la Margineda fins a l’església d’Escaldes”.
Des del Comú escaldenc han informat que en un primer moment, el bus no estarà retolat, però sí que disposarà d’un cartell indicatiu de la línia interparroquial ALV-EE.
Adjudicat el bus parroquial d’Ordino a Novatel
L’empresa Novatel també ha estat l’adjudicatària del servei de transport públic parroquial del Comú d’Ordino, tal com es publica avui al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA). La durada del contracte és d’un any. Quant al preu, per hora i servei de l’L1 i L2 es pagarà a 38,95 euros, mentre que el preu mitjà de l’L3 és de 230,34 euros.