“Tot i que en el contracte d’IAUSA es va preveure el 50+10”, a la pràctica el servei que rebran els usuaris del servei d’atenció a domicili (SAD) continuarà sent d’una hora i no de cinquanta minuts -amb els deu restants reservats per al desplaçament de la treballadora entre domicilis-, com havia quedat reflectit al contracte. Serà així en la pràctica, responen els responsables del Consell Comarcal de l’Alt Urgell a les queixes de les treballadores, afegint-hi que “es modificarà properament” el contracte. 
Per què es va optar per una fórmula que, per lesiva per a l’usuari, ja havia ensopegat amb la forta oposició de la plantilla quan en ocasions anteriors es va voler implantar? “Perquè acostuma a ser l’habitual en molts dels serveis SAD del país”, argumenten des de l’ens comarcal en la breu resposta a les preguntes del Bondia. La plantilla va llegir amb "decepció" aquesta clàusula del 50+10 al contracte en què el CCAU encarrega formalment el servei a l’empresa pública Iausa, i van alçar la veu tot recordant que representa un perjudici  per a l’usuari, a qui se li detreuen deu minuts d’atenció efectiva;, però també perquè una part dels diners que paga l’usuari (subvencionats per l’administració en molts casos) l’empresa prestadora els destina a pagar el desplaçament del personal.
Les treballadores, que es van mostrar sorpreses perquè ahir no havien estat informades pels responsables de l'ens comarcal sobre aquesta rectificació en el contracte, aprofitaven per recordar que aquesta és la fórmula que intenten imposar les empreses prestatàries, perquè els resulta econòmicament més rendible. Tanmateix, precisen, a l'hora de buscar models per redactar el contracte, els responsables del CCAU tenien altres exemples, "perquè hi ha molts llocs on els contractes són més curosos amb els drets i els interessos dels usuaris".