Diari digital d'Andorra Bondia
El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el ministre de Turisme en funcions, Jordi Torres, en la presentació de ‘Festa’.
El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el ministre de Turisme en funcions, Jordi Torres, en la presentació de ‘Festa’.

El Cirque celebra una dècada al país amb més acrobàcies i menys música


Escrit per: 
Victòria Gómez Pérez / Foto: SFGA

El Cirque du Soleil torna aquest estiu a Andorra amb un espectacle, Festa, que pretén retre homenatge a 10 anys d’actuacions al país i en el qual el protagonista serà el conserge d’un hotel de muntanya que, acompanyat de la resta de treballadors i els seus hostes, celebrarà una festa pel desè aniversari de l’establiment. El punt més important del xou seran les acrobàcies, després que de les valoracions dels visitants de l’any passat s’extragués que el públic vol més piruetes i menys música. Així ho ha explicat aquest matí el ministre de Turisme en funcions, Jordi Torres, que ha assegurat que, tot i que mai cap actuació ha baixat d’una puntuació de 8 sobre 10, l’estiu del 2022 es va obtenir la nota més baixa “i vam entendre que l’element diferenciador d’aleshores era que hi havia massa música i poques acrobàcies”. “És un espectacle a l’altura de l’aniversari, com Déu mana, en el qual s’agafaran els números més espectaculars d’altres edicions amb una banda sonora contemporània i clàssica i en el qual sorprendrem l’espectador”, ha afegit el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

Tot i no voler desvelar la inversió econòmica, Budzaku ha assenyalat que es preveu que el retorn sigui similar al de l’any passat, quan es van destinar 2,5 milions d’euros i se’n van guanyar prop de 20. Malgrat això, Torres ha indicat que l’objectiu d’aquest esdeveniment “no és aconseguir un benefici econòmic, sinó promocionar” el país. Ara bé, “com menys diners hàgim d’invertir per tenir el mateix espectacle, millor”, ha admès.

La principal novetat d’enguany és que totes les localitats seran assegudes distribuïdes en platea i graderia per tal de permetre més proximitat amb l’escenari. Cada funció podrà acollir fins a 3.700 persones en els 22 dies de representació que se celebraran entre els dimarts i dissabtes de juliol, amb un de complementari i final el diumenge 30. D’aquesta manera, es redueix l’aforament dels anys anteriors, que es marcava en 2.000 persones dretes i 3.000 assegudes. “Si aconseguim omplir cada dia el 100% podrem arribar a tenir 81.700 assistents”, ha manifestat Torres, que també ha detallat que les entrades tindran un encariment respecte a les últimes edicions que oscil·larà entre els 21 i els 29 euros per funció. “Fa 10 anys, l’espectacle era gratuït, és a dir, era Andorra qui convidava perquè vinguessin turistes i gaudissin, ara, que ja ens hem consolidat, podem canviar l’estratègia”, ha valorat el director d’Andorra Turisme.

El recinte s’ubicarà a l’aparcament de Prada Casadet, el xou tindrà una durada d’una hora i començarà a les 10 de la nit, per obligar els turistes a pernoctar i repercutir els beneficis en la restauració i l’hoteleria del país. Pel que fa al vestuari, hi haurà 20 looks diferents amb una paleta de colors rosa, daurada, platejada i negra.
 

El Cirque, en l’aire
Amb tot, aquest any s’acaba el contracte signat el 2013 amb la companyia canadenca i la continuació del Cirque queda en l’aire. “Segons les valoracions que surtin prendrem la decisió de si renovem o no, però a ningú se li escapa que portar un espectacle diferent el mes de juliol per a 80.000 persones serà difícil de trobar”, ha reconegut Torres. I és que la base de l’estratègia de Turisme continua tractant de desestacionalitzar i buscar “elements diferenciadors durant tot l’any”. “El que no farem és potenciar el circ el mes de gener o a l’agost, perquè no ens interessa créixer més en aquestes èpoques”, ha etzibat el ministre de Turisme en funcions. Budzaku, per la seva banda, ha recordat que “vam començar el 2013 amb un concepte molt arriscat i atrevit i amb moltes opinions en contra. Després hem anat buscant una cosa original i exclusiva i volem acabar amb un espectacle tradicional, perquè ja s’ha convertit en una tradició”.

Quant a les entrades, es posaran a la venda el 8 de maig, tot i que els paquets d’entrada + hotel disponibles per al sector turístic es començaran a comercialitzar el 27 d’abril; el dia 2 de maig s’habilitarà la prevenda per als membres d’AndorraWorld Fans i del Cirque du Soleil i el 22 s’engegaran les campanyes publicitàries a Espanya i França amb diferents spots tant a televisió i ràdio com a les xarxes socials.

Budzaku, que és un usuari habitual dels anglicismes, ha considerat que el títol escollit, Festa, a banda de ser en català, “sona molt bé i és fàcil de pronunciar”, fet que facilita el ganxo amb el públic.

Andorra
cirque du soleil
dècada
contracte
Acrobàcies
música

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

L'espectacle de l'any passat, crec el dels DJ un tostón de campionat, la meva neboda de 5 anys es va quedar dormida

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte