
Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa (Inpub) rebrà aquest 2013 la mateixa subvenció de l’any passat per fer front als diferents esdeveniments que organitzarà.
L’aportació de la corporació serà d’uns 24.000 euros, una xifra que queda lluny de la sol·licitada pels empresaris.Així, si la intenció dels comerciants del nucli encampadà era impulsar una acció de dinamització cada dos o tres mesos, cosa que suposa sis o set esdeveniments a l’any, el calendari quedarà reduït a dues o tres iniciatives. El fet és que l’ajuda econòmica que destinarà la corporació a l’entitat és pràcticament el mateix import que Inpub va invertir en la campanya de comunicació adreçada a donar a conèixer al sud de França el mercat de les oportunitats (que oscil·lava entre 15.000 i 20.000 euros).
El president de l’entitat, Jean-Jacques Carrié, va destacar la importància de la publicitat perquè els esdeveniments organitzats tinguin un resultat positiu. Tot i així, es va mostrar comprensiu amb l’aportació que concedirà el Comú d’Encamp, donada la situació econòmica en què està aquesta administració. Per aquest motiu va exposar que “no ens podem queixar” i va indicar que estan “contents” que la corporació hi destini aquests diners.
Davant aquesta situació, els empresaris del Pas preveuen de cara a aquest any una reducció de la inversió en campanyes de comunicació i valorar altres fonts d’ingressos. En aquest sentit, Carrié va indicar que ara l’entitat està treballant per aconseguir patrocinadors privats i també per atraure més socis per poder augmentar els ingressos procedents de les quotes.
El calendari d’activitats previst per a aquest any preveu repetir la fira de les oportunitats a principis de juny, la fira de l’esquí Snow Xperience al principi de la temporada d’hivern (Carrié va remarcar que la primera edició de l’esdeveniment va funcionar bé) i una nova fira de material d’esquí de cara al final de la temporada d’hivern (per posar a la venda els productes d’aquest any). Aquesta última, però, encara s’ha d’acabar
de valorar.
Transfronterers
Per altra banda, els empresaris del Pas també han sol·licitat a l’ambaixador francès que es pugui reemborsar el peatge del túnel de Pimorent als transfronterers que treballen en aquest nucli. L’entitat remarca la distància que han de recórrer aquests empleats per arribar a la feina i la despesa que suposa el pas pel túnel, de 100 euros per setmana, que han d’afrontar en cas de tancament dels accessos a França. Així mateix, recorden la sortida laboral que representa el Pas per a molts ciutadans del sud del país veí, que té una elevada taxa d’atur.