El Comú d’Andorra la Vella ha començat el procediment per alliberar el sòl del parc Central que el pla d’urbanisme preveu que sigui propietat de la corporació. La cònsol major, Rosa Ferrer, va indicar que la cessió afectaria la zona del parc i que es preveu alliberar 15.329 metres quadrats.

Avui la corporació té aquest espai en lloguer. De fet, es tracta de l’arrendament més elevat a què ha de fer front. Així, la cònsol major va afirmar que entre el parc Central i l’aparcament el Comú paga aproximadament 1,2 milions d’euros a l’any.
El primer pas que la corporació farà és demanar als propietaris dels terrenys si tenen la intenció de començar un pla parcial. Si és així, tenen sis mesos per impulsar-lo. En cas contrari, el Comú endegarà un pla especial. Ferrer va avisar que l’elaboració pot durar anys i que caldrà veure si els propietaris volen construir als terrenys o si prefereixen seguir arrendant-los.
Al mateix temps, Ferrer va recordar que la corporació ja té molt avançada la feina per des­envolupar el pla especial de l’estadi Comunal. Ara no hi ha pressa, segons va exposar el cònsol menor, Josep Vila, perquè sembla que el Govern vol ubicar l’Estadi Nacional en un altre lloc.
Vila va afegir que aquests són els plans especials prioritaris pel Comú pel servei que es dóna a la població i per l’elevat cost dels lloguers. El del parc Central, però, és un procediment més senzill ja que l’estructura de la propietat és més petita.
El cap de la minoria, Pere Cervós, va celebrar que Ferrer hagi agafat “el toro per les banyes” i que s’hagi engegat el procés.
Durant la sessió de comú d’ahir, el conseller d’Urbanisme, Antoni Armengol, també va informar que es farà un berenador al terreny de la roureda de Sansa, de propietat comunal.
La sessió de comú d’ahir va ser la primera després del trencament de la majoria. Els punts del consell es van aprovar amb el suport de tots els membres i només es va exemplificar el nou estat d’ordre en la compareixença posterior davant els mitjans de comunicació. A diferència del que és habitual, els dos cònsols i els tres consellers de la minoria van prendre part en la mateixa roda de premsa. Ferrer va recordar que “no hi ha majoria ni oposició” i que “els més organitzats són la minoria”. Tot i així, va confirmar el compromís per tirar endavant fins al 31 de desembre i va afegir que “si hi ha discrepàncies, ja es diran”. Vila va coincidir que el fet que la majoria s’hagi trencat no vol dir que no se segueixi treballant en comissions “tots junts” per acabar de fer la feina.
De la seva banda, Cervós va celebrar que “en moments complicats treballem tots junts per buscar solucions”. En aquest sentit va dir que la crisi ha estat un element clau, en què s’ha treballat de forma conjunta i pel bé de la parròquia. Cervós també va agrair a la majoria que l’oposició hagi tingut veu, participant a les comissions.
El també conseller de la minoria Jordi Minguillón va constatar que el mètode de funcionament del Comú ha canviat, ja que es regeix per majories de persones i no de grups. Al mateix temps, va afegir que els membres de la corporació no poden permetre que es col·lapsi el Comú per interessos personals o de grup polític.

Els ingressos de l’ITP se situen en  137.000 euros

El Comú preveu que els ingressos acabaran sent inferiors als fixats al pressupost. Fins a finals d’any s’espera rebre 6,9 milions (quan la intenció era arribar als 10 en impostos directes). En això  té un impacte important la caiguda dels rendiments arrendataris i l’ITP, l’impost de transmissions patrimonials (de què s’han obtingut fins ara 137.000 euros, quan anys enrere la xifra oscil·lava entre un milió i dos). La liquidació del primer semestre deixa un resultat positiu d’1,2 milions. Destaca la partida d’inversions (que pujava a 10 milions), de què sols s’han utilitzat 151.000 euros, el 2,45%. La consellera de Finances aposta per mantenir el control de la despesa fins a finals d’any per acabar el mandat amb un dèficit “el més aproximat a zero”.