L’ocupació hotelera de la parròquia de Sant Julià de Lòria, de mitjana, és la més baixa de tot el país. És per això que el Comú ha decidit convertir el poble en un indret predilecte per als amants de la bicicleta i del cicloturisme, una estratègia per omplir els hotels del poble durant els mesos d’estiu, de maig a octubre. Sant Julià té les carreteres, l’espai natural i el desnivell geogràfic (de la mateixa manera que la resta del país) per rebre amants d’aquest esport i l’únic que li falta és habilitar els hotels per poder-los acollir. O almenys així ho pensa el conseller de Turisme, Pere Pràxedes, que va explicar que la corporació comunal ha mantingut una primera reunió amb l’hostaleria de la parròquia amb l’objectiu que els propietaris vegin amb bons ulls la iniciativa i adaptin els seus establiments per rebre aquest tipus de clients, que demanen especificitats concretes.

En la primera trobada mantinguda amb el sector, també hi va assistir una agència de l’Estat veí del sud experta en aquest estil de turistes, que ajudaria a fer d’enllaç entre els interessats i els hotelers de la parròquia. La idea és que un cop fetes les reformes als establiments, Andorra Turisme els validaria i, conjuntament amb l’organització estatal i també a nivell de convenis particulars amb agències de viatges, es podria promocionar la parròquia com a destí cicloturista, com ja es fa en altres indrets del país. Pràxedes també va reconèixer que el projecte podria ser una realitat aquest mateix estiu i, si no, probablement el del 2019
De manera paral·lela a aquesta iniciativa, i amb la intenció de treure la bici al carrer i trobar activitats per als infants i joves de Sant Julià, ahir es va presentar la primera edició de l’esdeveniment Pedala’t, que se celebrarà el dissabte, 2 de juny,  amb una cursa popular, de cicloturisme i de BTT, i una gimcana i un dinar popular. Totes les activitats són gratuïtes però és necessari una inscripció prèvia, que es podrà fer mitja hora abans que comenci cada activitat a la plaça de la Germandat. Tothom està convidat a participar-hi, fins i tot qui no disposi de bicicleta perquè el Comú en proporcionarà. 
La sortida popular és per a totes les edats i començarà a les onze del matí i farà un recorregut pels carrers de la parròquia. La cursa cicloturista és a partir de 16 anys i disposa de dues opcions de recorregut. El primer, de dues hores, tindrà la sortida a les nou del matí en direcció a la Rabassa per Aixirivall, fins a la cruïlla de la Peguera i baixada per Juberri. L’altra tindrà una durada aproximada de quatre hores i, de la baixada de Juberri, es pujarà al coll de la Gallina per Fontaneda i baixada per Canòlich. La sortida de BTT serà a partir de 14 anys a les 9.30 i també amb una durada aproximada de quatre hores de recorregut. El dinar popular serà gratuït per a tots els participants i tindrà un cost de 3  euros per a la resta. “Ens faltava donar un impuls important al departament de Joventut”, va reconèixer la consellera de Social, Francesca Barbero, que va avançar que d’ara endavant s’impulsaran més activitats per a aquest col·lectiu.